Dołącz do czytelników
Brak wyników

Felieton

12 listopada 2018

NR 13 (Styczeń 2018)

Automatyzacja – konsumencki eden czy mechaniczna pomarańcza?

0 113

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta – kiedy usłyszałem temat numeru, pomyślałem: Nareszcie! Wyobraziłem sobie świat, w którym nie ma niedouczonych sprzedawców i niekompetentnej obsługi klienta. Gdzie wszystko dzieje się sprawnie, szybko i automatycznie. Taki konsumencki eden.
 

Pierwsze jaskółki już to zapowiadają. Systemy automatyzacji marketingu sprawnie oddzielają ziarno od plew wśród prospektów. Dzięki nim spersonalizowana oferta kierowana jest do faktycznego segmentu docelowego i automatycznie cyklicznie ponawiana.

W wybranych sklepach odzieżowych pojawiły się lustra Gesaky, które na podstawie analizy stroju klienta tworzą listę ubrań do przymierzenia przez niego. Lista zawiera dostępne w sklepie rozmiary, kolory oraz ceny. Klient dokładnie wie, co ma na sobie i ile zapłaci. Lustro sprawdza cały asortyment, dobierając pasujące dodatki i akcesoria.
Istnieją hotele bez recepcjonistów – blisko tego rozwiązania jest m.in. sieć hoteli PURO. Podobnie z klubami fitness, w których rezygnuje się z recepcji na rzecz automatycznych bramek. Na lotniskach dąży się do tego, by podróżni odprawiali się sami. Przestrzegam recepcjonistów, że coraz częściej będą ich zastępować maszyny. I że w zasadzie ich jedyną przewagą, jaką mogą wykorzystać w stosunku do robotów, j...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy