3 zestawy pytań, dzięki którym klient sam zamyka sprzedaż

Skuteczna sprzedaż

Wydawać by się mogło, że zadawanie pytań jest proste. Jednak większość osób niestety robi to niewłaściwie. Brak tej umiejętności skutkuje brakiem oceny potencjału zakupowego klienta – tracisz czas na kogoś, kto i tak niczego nie kupi. A nawet jeśli masz pewność odnośnie do profilu klienta, to i tak tego nie wykorzystujesz, a w konsekwencji… nie sprzedajesz.

Większość handlowców twierdzi, że w sprzedaży bardzo ważne jest badanie potrzeb. Sam produkt, jeśli nie odpowiada potrzebom klienta, mało się liczy. Aby zbadać potrzeby klienta, najpierw musisz zbudować z nim dobre relacje. Jeśli klient Ci nie ufa, nie będziesz w stanie rozpoznać jego realnych problemów i prawdziwych motywów zakupowych. Należy pozwolić klientowi mówić i uważnie go słuchać – tak między innymi tworzy się relacje. Dlaczego? Ponieważ klient czuje się ważny i coraz bardziej się otwiera.

POLECAMY

Najważniejsze: słuchaj!

Skuteczny sprzedawca nie tyle musi być mówcą, co uważnym słuchaczem. Efektywne słuchanie kieruje uwagę na klienta, przez co czuje się on ważny i chętnie się otwiera; sprawia, że rozmowa jest spokojna i rzeczowa. Dzięki pytaniom tworzysz własny kompas procesu sprzedaży, doskonale wiesz, w którym momencie możesz zacząć prezentację i o co ewentualnie dopytać, aby dopiąć formalności i zamknąć sprzedaż. Poza tym w oczach klienta stajesz się doradcą, klient Ci...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy