Dołącz do czytelników
Brak wyników

Skuteczna sprzedaż , Sprzedaż internetowa

14 listopada 2018

NR 15 (Maj 2018)

1, 2, 3... 20! 20 mierników, które wzmocnią Twoją sprzedaż w Internecie

289

To już ostatni tekst w tym numerze o wartościach, które powinieneś śledzić w swoim biznesie, jeżeli pozyskujesz klientów przez internet lub sprzedajesz za pośrednictwem tego medium. Jeżeli jednak jeszcze tego nie zrobiłeś, to jest to ostatni dzwonek, ponieważ za 3-10 lat może się okazać, że... znikniesz z rynku.

Co zrobić, by osiągnąć 8-cyfrowe obroty? Powinieneś je śledzić i to co najmniej raz dziennie. Twój dział marketingu lub agencja, z którą współpracujesz, powinny dostarczać Ci informacje na temat klientów pozyskiwanych przez internet w cyklach tygodniowych lub miesięcznych. Dzięki temu przeanalizujesz, czy działania prowadzone w sieci są opłacalne i mogą przynieść zamierzony zysk. Postanowiłem więc przygotować prostą ściągę (ramka 1), która pokaże, jakie wartości możesz mierzyć podczas sprzedaży internetowej i co one oznaczają. 

Ramka 1. Wartości, które powinieneś śledzić w sprzedaży internetowej

  1. Total Unique Clicks (Visitors) [TUC(V)] –  liczba unikalnych kliknięć generowanych przez osoby, które odwiedzają Twoją stronę internetową.
  2. Total Leads Generated [TLG] – łączna liczba wygenerowanych leadów sprzedażowych (potencjalnych klientów).
  3. Total Transactions [TT] – łączna liczba wygenerowanych przez klientów transakcji (sprzedaży).
  4. Total Ad Spend [TAD] – łączna kwota wydatków przeznaczonych na płatne działania reklamowe.
  5. Total Revenue [TR] – łączny przychód wygenerowany w danym czasie.
  6. Total Profit [TP] – wysokość dochodu wygenerowanego w danym czasie.
  7. Return On Investment [ROI] – zwrot z inwestycji – wskaźnik rentowności stosowany w celu zmierzenia efektywności działania przedsiębiorstwa, niezależnie od struktury jego majątku czy czynników nadzwyczajnych.
  8. Optin Rate [OR] – odsetek osób, które po wejściu na stronę lądowania (stronę internetową) wypełniły formularz kontaktowy lub podały swoje dane kontaktowe w celu uzyskania dostępu do określonego pliku. Jeżeli na Twoją stronę internetową weszło 100 osób, a formularz wypełniło 21 osób, to Optin Rate wynosi 21%.
  9. Sales Conversion Rate [SCR] – odsetek osób, które po tym, jak wypełniły formularz kontaktowy (zostały zidentyfikowane jako lead, czyli potencjalny klient), kupiły dowolny produkt lub usługę w określonym przez Ciebie czasie, np. w ciągu 7 dni pozyskałeś 100 danych kontaktowych, a Twój zespół sprzedał 38 osobom. W takiej sytuacji Twój Sales Conversion Rate wynosi 38%.
  10. Order Form Abandonment Rate [OFAR] – odsetek osób, które po wejściu na stronę zakupu (w koszyku na stronie internetowej) nie wypełniły danych zamówienia i opuściły stronę, np. na 100 potencjalnych klientów 70 z nich wyszło ze strony koszyka i nie podało danych płatności lub dostawy. 
  11. Upsell Conversion Rate [UCR] – odsetek osób, które zaraz po tym, jak wypełniły formularz na pobranie lead magnetu (bezpłatny materiał, jaki udostępniasz do pobrania za e-mail lub inne dane kontaktowe), zdecydowało się na skorzystanie z up-sellu (oferta jednorazowa, którą wyświetlasz zaraz po tym, jak wypełniany jest dowolny formularz rejestracyjny). 
  12. Cost Per Click [CPC] – koszt za jedno kliknięcie – ile kosztuje Cię pozyskanie jednego kliknięcia zainteresowanej osoby w link opublikowany w reklamie.
  13. Revenue Per Click [EPC] – ile zarabiasz na każdym kliknięciu w Twoją reklamę.
  14. Cost Per Lead [CPL] – koszt pozyskania jednego leada. W jaki sposób to obliczyć? Określasz, jaką liczbę leadów pozyskałeś w danym czasie lub w danej kampanii marketingowej. Następnie podziel wynik przez liczbę kliknięć w link, który przekierowywał do wypełnienia formularza, wcześniej mnożąc przez koszt jednego kliknięcia.
  15. Revenue Per Lead [RPL] – ile przychodu generuje jeden lead – w jaki sposób to obliczyć? Określasz, jaką liczbę leadów pozyskałeś w danym czasie oraz sprawdzasz, jaką kwotę wygenerowali...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy