– Wzrost spożycia żywności, zwłaszcza w dynamicznie rozwijającym się w Europie segmencie dyskontów, kształtuje na nowo zarówno handel detaliczny, jak i logistykę. Sklepy poszerzają asortyment i działalność, aby sprostać popytowi, podczas gdy sieci transportowe muszą radzić sobie z obsługą coraz większych wolumenów i coraz częstszych dostaw, co jest ważne szczególnie w przypadku produktów łatwo psujących się – podkreśla w rozmowie z Januszem Mincewiczem Angel Kalinov, dyrektor spedycji w litewskiej firmie GIRTEKA.
Dział: Wywiad
Z Aleksandrą Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR Lidl Polska, rozmawia Janusz Mincewicz
W 2023 r. Polacy na zakupy internetowe wydali aż 124 mld zł, a w sieci kupuje już 79% polskich internautów. E-commerce (ze swoim dużym potencjałem sprzedażowym) przyciąga jednocześnie zarówno nowych graczy, jak i oszustów. O rosnącym narażeniu sprzedaży online na ataki i oszustwa ze strony cyberprzestępców rozmawia Janusz Mincewicz z Damianem Kuźmą, Cybersecurity Specialist w HackerU Polska.
Klienci często wybierają produkty lub usługi nie tylko na podstawie ich jakości, lecz także ze względu na emocjonalne i wartościowe skojarzenia związane z marką – podkreśla mgr Kinga Oszust, doktorantka i asystentka w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej.
Z Anią Ledwoń-Blachą, autorką książki Zbuduj przyszłość swojej marki. Brand purpose krok po kroku, rozmawia Artur Maciorowski.
Ostatnie lata w handlu to okres dynamicznych zmian, zwłaszcza w zakresie rosnącego znaczenia e-commerce i wykorzystywania narzędzi cyfrowych w organizacji procesu sprzedaży – podkreśla dr hab. Małgorzata Twardzik, prof. SGH, adiunkt w Katedrze Badań Zachowań Konsumentów Szkoły Głównej Handlowej, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.
Wywiad z Torstenem Ahlersem, Managing Director Retail Media w MediaMarktSaturn.
Rozmowa z Grzegorzem Dembickim, Business Development Directorem w Sagra Technology, na temat automatycznej segmentacji klientów przy użyciu sztucznej inteligencji.
Reklama handlu w social mediach odgrywa ogromną rolę i trudno znaleźć dziś markę, która nie jest w nich aktywna. Cały czas rośnie też liczba użytkowników. Według raportu „Digital 2024: Poland” w Polsce mamy już aż prawie 28 mln użytkowników mediów społecznościowych. Z Pauliną Piotrowską, starszą specjalistką ds. komunikacji marketingowej w Instytucie Monitorowania Mediów, rozmawia Janusz Mincewicz.
Dziś inwestycje w reklamę na Allegro rosną trzy razy szybciej niż rynek reklamy internetowej. Dzięki temu, że odwiedza nas 20 mln klientów miesięcznie, możemy poznać ich preferencje i rekomendować produkty, których potrzebują – podkreśla Grzegorz Szaton, Director Group Delivery Operations w Allegro, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.
– W naszym Contact Center zdecydowaliśmy się na implementację czatbotów, czyli wirtualnych asystentów sprzedaży, którzy w 50% rozwiązują samodzielnie wpływające zapytania, odpowiadając na 60 wiadomości w minutę – mówi w rozmowie z Januszem Mincewiczem Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Proces sprzedaży jest obecnie zupełnie inny niż jeszcze kilka-kilkanaście lat temu, dużo bardziej ekscytujący. Coraz większa grupa klientów nie chce być właścicielem samochodu, ale chce mieć łatwy dostęp do mobilności, dąży do własnego konfigurowania rozwiązań dostępnych na rynku motoryzacyjnym – mówi Grzegorz Handzlik, dyrektor sprzedaży samochodów osobowych w Ford Polska.