Janusz Mincewicz: Rośnie sprzedaż w internecie. Czy wraz z jej wzrostem rośnie niebezpieczeństwo dla klientów?
Damian Kuźma: Polacy w 2023 r. na zakupy internetowe wydali aż 124 mld zł, co pokazuje ogromny potencjał tego rynku. Według danych Gemius w sieci kupuje już 79% internautów, a w ślad za nimi do sklepów i platform online ciągną także oszuści. Fałszywe boty, ataki na aplikacje, podstawione strony czy działania hakerów, wszystko to stanowi realne zagrożenia. Tymczasem o zabezpieczeniach myśli wciąż niewielu, a to ogromny błąd. Polski rynek e-commerce od lat należy do najdynamiczniej rozwijających się w Europie, trudno się zatem dziwić, iż swoim potencjałem sprzedażowym przyciąga jednocześnie zarówno nowych graczy, jak i oszustów. Zagrożenie bezpieczeństwa nie jest czysto teoretyczne, to realne ryzyko, które przekłada się na realne straty.
Czy są znane wymierne straty?
Liczba incydentów rośnie wraz z całym rynkiem i jest to jedna z najpopularniejszych branż na celowniku cyberprzestępców. Jak wynika z danych IBM, koszty obsługi ataków i strat finansowych sięgały średnio 4,45 mln dolarów globalnie i aż 2,96...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!