Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

19 maja 2021

NR 33 (Maj 2021)

Zarządzanie komunikacją w systemie hybrydowym

21

Praca zdalna przestaje być wyjątkiem dotyczącym wybranych branż lub freelancerów i staje się coraz popularniejsza, a hybrydowy model współpracy to obecnie codzienność w wielu firmach. Największym wyzwaniem w budowaniu zespołu o charakterze rozproszonym okazuje się komunikacja.

Praca zdalna wielu osobom kojarzy się wyłącznie z freelancerami. Wirtualne zespoły stały się koniecznością ze względu na panującą pandemię koronawirusa i z pozoru niemożliwe do wyjścia z pracy biurowej branże musiały dostosować się do nowych realiów i przenieść działania do strefy online. Home office pozwala na współpracę specjalistów z całego świata oraz elastyczną rozbudowę zespołu, w zależności od ilości pracy i pojawiających się zadań. Coraz więcej osób deklaruje, że dzięki pracy na odległość nie traci czasu na dojazdy do biura, a przerwy na kawę i rozmowy w kuluarach może przełożyć na drobne domowe obowiązki.

POLECAMY

Najczęstsze pułapki – czyli zdalnie i pod kontrolą

Częstym błędem, który pojawia się w pracy na odległość, jest nieinformowanie pracowników o tym, co dzieje się na bieżąco, szczególnie gdy w grę wchodzi wiele projektów łączących się ze sobą i wymagających stałego kontaktu. Z tego względu warto ustalić jeden wspólny kanał służący do komunikacji, delegowania zadań czy raportowania etapów pracy. Brak regularnych wirtualnych spotkań całego zespołu poświęconych zarówno na planowanie, jak i podsumowanie pracy może doprowadzić do tego, że każdy ustala dla siebie inne priorytety, a błędy czy elementy rozwojowe, które warto omówić na forum, nie są analizowane.
Aby skutecznie móc zarządzać rozproszonym zespołem na odległość, należy przede wszystkim jasno definiować zarówno cele, jak i role poszczególnych pracowników. Równie ważne jest też określenie ram czasowych oraz osób odpowiedzialnych za wykonanie pracy, co pozwala uniknąć przeciągania się realizacji projektów i braku efektów. W przypadku home office lub trybu hybrydowego kluczowe jest rozliczanie oraz bieżące monitorowanie efektów pracy. Mimo iż wiele rzeczy można skonsultować online, to jednak nic nie zastąpi bezpośrednich spotkań, pozytywnie wpływających na integrację zespołu oraz budowanie więzi między pracownikami. Warto organizować szkolenia, warsztaty czy wyjazdy integracyjne, które pozwolą na lepsze poznanie się oraz wymianę...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy

    Sandra Kluza

    sandra@conture.pl

    Sales&Marketing Director w agencji content marketingu Conture. Zarządza marką i koordynuje pracę działu kreatywnego oraz sprzedaży. Odpowiada za wizerunek marki i jej rozwój. W pracy ceni sobie zaangażowanie, dynamizm działania i dążenie do celu. Z szeroko pojętym marketingiem związana od 5 lat. Z wykształcenia filolog polski.

    Daria Kwapich

    daria@conture.pl
    Senior Key Account Specialist w agencji content marketingu Conture. Odpowiada za sprzedaż usług firmy i utrzymywanie relacji z kluczowymi klientami. W pracy ceni sobie indywidualne podejście do klienta i terminowość. Prywatnie miłośniczka literatury motywacyjnej. Z wykształcenia dziennikarka, z zamiłowania handlowiec.