Wzmacnianie postaw sprzedażowych i wizerunku handlowca

Skuteczna sprzedaż

Współczesny sprzedawca musi być profesjonalistą. Powinien mieć dużą wiedzę o produkcie, który oferuje, oraz o rynku, na którym funkcjonuje. Często lepiej rozumieć biznes klienta niż on sam. Jednakże dostęp do informacji w internecie jest tak szeroki, że bardzo często klienci mogą obejść się bez współpracy z handlowcem, samodzielnie zdobywając niezbędne informacje. Jak kreować swój wizerunek w pracy z klientami, aby osiągać wyniki i nie dać się wypchnąć z gry?

Jestem głęboko przekonany, że współczesny handlowiec buduje wizerunek przez swoją eksperckość: wiedzę produktową i umiejętność przekazania jej w sposób interesujący dla klienta. Pomaga mu podjąć decyzję i uporządkować posiadane przez niego informacje. W sprzedaży B2B możemy praktycznie mówić tylko o sprzedaży konsultacyjno-doradczej, z czym wiąże się umiejętne edukowanie klienta w kwestiach, które mogą być przydatne w jego biznesie.

POLECAMY

Kluczowe jest dobre przygotowanie do spotkania

Dobre przygotowanie do spotkania jest jednym z najważniejszych aspektów budowania wizerunku handlowca. Klienci nie lubią, kiedy mało wiemy o nich samych, o ich firmie, o ich działaniach i samej branży. Jeśli mamy te wiadomości, możemy zadawać dobre pytania, które budują wizerunek eksperta. Dobre pytania to takie, które pobudzają klienta do myślenia i motywują go do działania, np. 

  • W jaki sposób ta obecna sytuacja z ………… wpływa na wyniki biznesowe? 
  • Jakie straty ponosicie na …? 
  • Ile czasu tracicie na …?  
  • Sprawdzaliście, ile Was kosztują …?

Kiedy mam kontakt z tego typu odwa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy