Bądź gotowy na zmienność
Retail jednak nie jest rynkiem, na którym panuje spokój, a raz zdobyta pozycja pozostaje niezmienna. W dobie coraz większej konkurencji, konsolidacji sieci oraz przejmowania przez inne podmioty (por. zakup Piotra i Pawła przez sieć Spar) coraz częściej liczy się to, kto szybciej i efektywniej reaguje na zmiany na rynku. Wygrywają ci, którzy lepiej i sprawniej wprowadzają promocje, nowe usługi i produkty (zob. produkty „świeże”, jak hot-dogi czy kawa w sieci Żabka) oraz bardziej efektywnie rozbudowują i zmieniają swoje sieci. Jeśli weźmiemy przy tym pod uwagę problemy z rekrutacją na panującym dzisiaj „rynku pracownika”, sytuacja robi się jeszcze bardziej chybotliwa. Wygra ten, kto w tym wyścigu będzie bardziej zwinny.
POLECAMY
Sterowalność sprzedaży
Z problemem sterowalności sprzedaży zetknął się zapewne każdy menedżer, który próbował do swojej sieci wprowadzić nowy produkt, promocję (zwłas...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!