Wyzwania branży retail związane ze sterowaniem sprzedażą

Skuteczna sprzedaż

Według raportu „Polska 2025 – nowy motor wzrostu w Europie”, opracowanego przez firmę doradczą McKinsey & Company, polski handel detaliczny jest sektorem będącym wzorem do naśladowania. W tej właśnie branży w latach 2008-2011 udało się efektywnie zniwelować różnicę w produktywności w stosunku do krajów UE 15. Wbrew światowym trendom dotyczącym apokalipsy w retailu (tzw. retail apocalypse), branża ma się dobrze i wciąż nas zaskakuje.

Bądź gotowy na zmienność

Retail jednak nie jest rynkiem, na którym panuje spokój, a raz zdobyta pozycja pozostaje niezmienna. W dobie coraz większej konkurencji, konsolidacji sieci oraz przejmowania przez inne podmioty (por. zakup Piotra i Pawła przez sieć Spar) coraz częściej liczy się to, kto szybciej i efektywniej reaguje na zmiany na rynku. Wygrywają ci, którzy lepiej i sprawniej wprowadzają promocje, nowe usługi i produkty (zob. produkty „świeże”, jak hot-dogi czy kawa w sieci Żabka) oraz bardziej efektywnie rozbudowują i zmieniają swoje sieci. Jeśli weźmiemy przy tym pod uwagę problemy z rekrutacją na panującym dzisiaj „rynku pracownika”, sytuacja robi się jeszcze bardziej chybotliwa. Wygra ten, kto w tym wyścigu będzie bardziej zwinny. 

POLECAMY

Sterowalność sprzedaży

Z problemem sterowalności sprzedaży zetknął się zapewne każdy menedżer, który próbował do swojej sieci wprowadzić nowy produkt, promocję (zwłasz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy