Przy tworzeniu nowych projektów, nawiązywaniu współpracy oraz podejmowaniu inicjatyw związanych z restrukturyzacją procesów firmowych zawsze zadajemy sobie pytanie, jaki wpływ będą miały te działania na funkcjonowanie organizacji, a przede wszystkim – jaką wartość dodaną przyniosą naszej firmie. Tak samo powinno być w przypadku współpracy między działami. Sam dialog czy wzajemne informowanie się członków zespołów nie stanowi jeszcze prawdziwej, efektywnej współpracy, której z perspektywy organizacji oczekujemy – kluczowe jest partnerskie działanie.
W niniejszym artykule przeanalizujemy ten temat z perspektywy agencji marketingowej, czyli jednostki, która w wielu firmach ma niebywały wpływ na to, jak kształtowane są działania promocyjne, kreatywne czy kampanie sprzedażowe – a co za tym idzie, jak postrzegana jest marka.
Jako agencja, rozpoczynając współpracę z marką, tak samo jak w przypadku wprowadzenia produktu czy usługi na rynek, musimy zadać sobie pytanie o to, jaka jest sytuacja wyjściowa, jakie cele chcemy osiągnąć, a także jakimi zasobami dysponujemy. To standardowy etap w budowaniu strategii komunikacji, na którym możemy zauważyć pewną prawidłowość. Działy marketingu współpracujące ze sprzedażą mają często zdecydowanie bardziej mierzalne wskaźniki efektywności swoich działań, a te, które z tym działem nie współpracują, niejednokrotnie opierają się na dużym poziomie ogólności – zwiększeniu zasięgów, liczby obserwatorów czy poziomu zaangażowania – bez informacji, o ile konkretnie. Z czego wynika ta rozbieżność i dlaczego w przypadku działu sprzedaży or...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!