Wizerunek handlowca, czyli jak klient widzi markę

Skuteczna sprzedaż

Wizerunek handlowca ma wpływ na to, jak klient odbiera daną markę, i na relacje, jakie można z nim zbudować. Rzutuje też na wiarygodność handlowca i oczywiście na osiąganą przez niego skuteczność sprzedaży. 

5 najczęściej popełnianych przez handlowców błędów wizerunkowych:

POLECAMY

1. Niedbałość o wizerunek zewnętrzny

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz i niestety ma ono ogromny wpływ na jakość budowanych relacji i zaufania. W zależności od powagi procesu sprzedaży strój handlowca powinen być w standardzie business lub business casual. Do wizerunku zewnętrznego zaliczają się również auto służbowe oraz materiały, jakimi dysponuje handlowiec. Wystarczy zrobić sobie spacer po dowolnym parkingu i zaobserwować, ile aut mających na sobie jakiekolwiek logo wymagałoby natychmiastowej wyprawy do myjni. Handlowcy, pomimo nielimitowanych dostępów do gadżetów firmowych, często odpuszczają sobie takie „detale“ jak np. wizytownik czy profesjonalny kalendarz. 

2. Nieterminowość

Wiele szkół sprzedaży podaje zależność, że 70% transakcji nie udaje się dokończyć przez brak kontynuacji, czyli brak ponownego kontaktu z klientem, za późno wysłaną ofertę, brak telefonu weryf...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy