Wdrożenie systemu CRM jest doniosłym wydarzeniem dla całej organizacji. Wymaga wzmożonej aktywności zarówno menedżerów, jak i samych pracowników. Do jego wprowadzenia najlepiej podejść z perspektywy zarządzania zmianą i pokazywania długofalowych korzyści dla klientów, pracowników, menedżerów i firmy jako całości. Klienci zyskują informacje o kluczowych aspektach oferty, które są dla nich ważne, sprzedawcy nie muszą o wszystkim pamiętać, ponieważ system robi wiele rzeczy za nich. Menedżerowie mogą z kolei skuteczniej zarządzać i przewidywać realizację planów sprzedażowych w firmie. Zarząd firmy i właściciele mogą natomiast lepiej planować przyszłość, opierając się na informacjach na temat klientów czy prognoz sprzedażowych. Dobry CRM umożliwia scalenie działań sprzedażowych i marketingowych w spójną strategię.
POLECAMY
Wdrożenie CRM jako zarządzanie zmianą
Zarządzanie zmianą jest efektywne wtedy, kiedy zmienia się system pracy, a nie tylko jedną wyizolowaną jego część, np. sposób pracy jednego działu, przy zachowaniu status quo w innych. Jedna, dwie osoby, które widzą problem i będą działać inaczej, wiele nie zmi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!