W jaki sposób połączyć marketing i sprzedaż, aby zmaksymalizować przewagę konkurencyjną Twojej organizacji?

Temat numeru

Już pierwszego dnia w swojej pierwszej poważnej pracy napotkałem problem, z którym boryka się wiele organizacji. Piastowałem wtedy stanowisko doradcy finansowego i moim zadaniem było pozyskiwanie klientów zainteresowanych uzyskaniem kredytu bankowego. Do dziś pamiętam mój pierwszy dzień. 60 telefonów do wykonania dzień po dniu.

Raportowanie. Brak systemu do zarządzania relacjami z klientem. Problem w dotarciu do przydatnych i praktycznych instrukcji oraz materiałów, które pomogłyby mi pozyskać nowego klienta. Nastawienie na sprzedaż jednorazową, a nie budowanie długoterminowych relacji z klientami. O ile te elementy są powszechnie stosowane w wąskim gronie firm usługowych i technologicznych w naszej części Europy, tak w pozostałych sektorach możemy uznać to za mit. W założeniu miało tak być, ale nikt nigdy o tym nie słyszał, ani tego nie widział.

Po wielu latach zrozumiałem, gdzie leży problem. Nie rozmawiamy ze sobą. Dosłownie. Nie wymieniamy się doświadczeniami, pomysłami i rozwiązaniami. Nie analizujemy wzajemnie swoich problemów, wyzwań, z jakimi na co dzień boryka się organizacja, w której pracujemy, i każdy członek jej zespołu. Odpowiedź pojawiła się po obserwacji działań najszybciej rosnących organizacji w Stanach Zjednoczonych, np. ClickFunnels. Wielokrotnie na łamach swoich artykułów i publikowanych treści gloryfikuję ich podejście do biznesu, marketingu i sprzedaży. O ile nie każdy czuje kulturę Ameryki i wiecznie nieschodzący z twarzy uśmiech,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy