Według Instytutu Gallupa globalne zaangażowanie pracowników wynosiło w 2021 roku 21%. Oznacza to, że niemal 80% z nas, przedzierając się przez labirynt codziennych zadań i obowiązków, błądzi, zamiast iść prosto w kierunku wyjścia, czyli firmowego celu. Co więcej, tylko 30% pracowników w USA w 2023 r. przyznało, że w ciągu kilku minionych dni otrzymało pochwałę za dobrze wykonaną pracę.
POLECAMY
Gdy dajemy z siebie wszystko, a nasze wysiłki nie są dostrzegane, motywacja szybko spada. Odpowiedzią na na ten problem mogą być programy wsparcia sprzedaży „uzbrojone” w angażujące elementy grywalizacji.
Motywacja a grywalizacja
Grywalizacja to dodawanie mechaniki znanej z gier do aspektów życia, które pozornie nie mają wiele wspólnego z grami. Jej celem jest zwiększenie motywacji użytkowników oraz doprowadzenie do zmiany zachowań i osiągnięcia założonych celów.
Elementy grywalizacji adaptowane do programów wsparcia sprzedaży sprawiają, że wzrasta zaangażowanie pracowników, a tym samym ich efektywność. W badaniu „TalentLMS 2019 Gamification at Work Survey” ankietowani stwierdzili, że grywalizacja sprawia, że są bardziej produktywni (89%) i szczęśliwsi (88%) w pracy.
Powstaje zatem pytanie – czy warto wdrożyć grywalizacyjny program motywacji sprzedaży? Odpowiedź brzmi „tak”, ale tylko wtedy, gdy jesteśmy w stanie sprawnie zaimplementować odpowiednie mechanizmy grywalizacji, angażujące nasze zespoły sprzedażowe.
Gdy to się uda, mamy cztery konkretne korzyści płynące z wdrożenia programu. Są to:
- Jasna i czytelna komunikacja – zrozumiałe cele, wszy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!