To nie Twoja wina, że nie realizujesz targetów

Temat numeru

Największym wyzwaniem współczesnej organizacji jest dobra i poukładana sprzedaż. Z tyłu głowy każdego skutecznego menedżera pojawiają się pytania: „Jak poprawić wskaźniki biznesowe firmy?”, „Jak zwiększyć efektywność pracowników?” itp. Niestety, rozwój sprzedaży, jej jakość i efektywność są wciąż pomijane lub stawiane niżej w rankingu priorytetów. Kluczem do poukładanej sprzedaży jest właściwe określenie aktywności sprzedażowej handlowców. Jednak aby tego dokonać, należy wyznaczyć pomocne KPI’s.

Zapanuj nad strukturą swojej sprzedaży!

Obserwacje z rynku pokazują:

POLECAMY

  • „Zła sprzedaż to wina rynku” – nieskuteczni sprzedawcy zwykle winą za kiepską sprzedaż obarczają sytuację rynkową, tkwiąc w nadziei, że firma czy dyrektor zaczeka, aż czasy się zmienią. Niestety, one się nie zmienią, konkurencja nie zniknie, klient będzie jeszcze bardziej wymagający. Należy zatem upatrywać sukcesu w zmieniającym się świecie, modyfikując swoje podejście do sprzedaży.
  • Spadek jakości sprzedaży – wielu handlowców w organizacji skupia swoje działania na procesach firmowych, np. administracji, produkcji, wysyłce, a w tej całej gamie potrzeb zapominają o tym, za co im płacą: o sprzedaży!
  • Sprzedaż pojmowana jest jako umiejętność, a nie proces – idea „urodzony sprzedawca” jest wciąż żywa, lecz według mojej opinii, idealnych sprzedawców jest może 2%, a całej reszcie trzeba poświęcić uwagę i nauczyć ich procesu.

Obecnie wymaga się wyników i oczekiwania są nawet wyższe niż kiedyś. W tym wypadku reagowanie na zmieniający się rynek jest kluc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy