Potrzebujesz dodatkowych wskazówek? Sprawdź artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich
POLECAMY
Jeśli prowadzisz firmę, najprawdopodobniej, na początku drogi miałeś do podjęcia bardzo dużo decyzji – począwszy od jej nazwy, wyboru logo, ustalenia miejsca siedziby, wystroju wnętrza do kolejnych decyzji, które okazywały się coraz donioślejsze – opracowanie kierunku rozwoju biznesu, misji i wizji firmy, strategii sprzedażowej, strategii rozwoju. Być może, przyszedł moment podjęcia decyzji o wyborze kandydata, zatrudnieniu pracownika, a później także o zwolnieniu go. Jednak nie wszystkie postanowienia mamy możliwość podejmować w zaciszu biura, w spokoju przeanalizować opcje i dokonać wyboru.
CIEKAWOSTKA: Instytut badawczy PwC przeprowadził badania, które potwierdziły, iż przedsiębiorcy podejmują ok. 70 decyzji dziennie, przy okazji wykonywania ok. 139 zadań tygodniowo. Ponadto, oszacowano czas podejmowania decyzji i uznano, iż ponad połowę z tych nich przedsiębiorcy podejmowali w czasie nie dłuższym niż 9 minut. Tylko 12% decyzji zajęło im nie mniej niż 60 minut. |
Proces podejmowania decyzji
Każdego dnia pojawiają się sytuacje, w których podejmujemy błyskawiczne, mniejszej lub większej wagi decyzje. Analizujemy, czy podjąć współpracę z danym podmiotem, jak roz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!