System naczyń połączonych na linii SPRZEDAŻ – MARKETING

Temat numeru

Sprawność zespołu sprzedażowego zależy zarówno od czynników wewnętrznych, związanych ze sposobem zarządzania, kompetencjami poszczególnych jego członków i samego menedżera, jak i od zewnętrznych, czyli silnej marki, dobrego produktu czy działań marketingowych.

Dobrze działające przedsiębiorstwo jest jak naoliwiona i dobrze zaprogramowana maszyna. W pewnym momencie sama już jedzie i nie zbacza z obranego kursu. W rzeczywistości jednak zdarza się wiele sytuacji, które doprowadzają jak nie do zmniejszenia prędkości, to co najmniej do zatarcia się trybików. Dzieje się tak zazwyczaj nie z powodu źle określonych celów, niewystarczających zasobów czy błędów procesowych. Najczęściej głównym winowajcą jest brak odpowiedniej komunikacji.

POLECAMY

Klucz porozumienia

Komunikacja jest jednym z warunków stworzenia sprawnego zespołu sprzedażowego. Mam tu na myśli przekazywanie informacji nie tylko wewnątrz zespołu, ale również między poszczególnymi działami, a raczej obszarami uzupełniającymi aktywności sprzedażowe. Sprawnego zespołu sprzedażowego nie się zbudować bez zwinnego przepływu komunikacji w obie strony – do zespołu i od zespołu.

Ważnym wsparciem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy