Strategiczne budowanie zaangażowania handlowców w tworzenie nowoczesnego działu sprzedaży

Temat numeru

Świadoma praca z zespołem handlowym to już nie wybór, a konieczność. Zwłaszcza w dobie rynku pracownika, który staje się coraz bardziej kapryśny. Analiza kilkudziesięciu organizacji, z którymi pracuję, wyraźnie pokazuje jeden trend – skuteczne biznesowo są te zespoły, w których panuje „duch” zaangażowania w tworzenie organizacji. Czego zatem możemy się od takich zespołów uczyć?

 

POLECAMY

Znajomość zespołu, z którym pracuję – czyli im więcej potu na treningu, tym skuteczniejsze działanie podczas wyścigu – to jeden z fundamentów strategicznego podejścia do budowania zespołu handlowego. Każda osoba w zespole powinna posiadać elementarną wiedzę w zakresie dotyczącym osobowości kolegów. W codziennym „boju sprzedażowym” niejednokrotnie dochodzi do sytuacji generujących stres, a co się z tym wiąże – do wielu nieprzewidzianych sytuacji. Wystarczy nie tak zbudowane zdanie do kolegi i może dojść do eskalacji sytuacji konfliktowej. Rozumienie zachowań na poziomie osobowościowym może znacznie ułatwić obszary komunikacyjne.

Dlatego też bardzo dobrym rozwiązaniem stosowanym w działach handlowych jest integrowanie pracowników przez wszelkiego rodzaju szkolenia outdoorowe, eventy, wspólne inicjatywy zespołowe. Im lepiej handlowcy poznają się na poziomie zespołu, tym bardziej rosną ich szanse na udaną współpracę podczas realizacji celów biznesowych. 

Niezbędnik rozwojowy – znajomość zespołu

  1. Co wiesz o swoich współpracownikach? 
  2. Jakie narzędzia integracji handlowców wdrażasz w swoim dziale? 
  3. Co konkretnie chcesz osiągnąć każdym z tych działań? 

Wskazówka dla menedżera:
W celu lepszego poznania potencjału własnego zespołu rozważ zorganizowanie działania rozwojowego w tym obszarze (szkolenie, szkolenie outdoor), podczas którego trener prowadzący dokona za pomocą odpowiednich narzędzi diagnozy handlowców i podpowie Wam, gdzie są Wasze silne strony oraz obszary do wzmocnienia. 

Wartości firmowe, czyli o drogowskazach dobrych praktyk w dziale handlowym 

Wartości firmowe to niezmiennie temat rzeka polskiego rynku. Niestety, w wielu firmach cały czas to tylko hasła. Organizacje, działy sprzedaży, które je mają i faktycznie na nich pracują, osiągają nie tylko to, co nazywa się kulturą organizacji, ale też świadomość wspólnych celów jakościowych w tym, co robią. Jeżeli w dziale handlowym menedżer głosi hasła uczciwości, proaktywności w stosunku do klientów, zaangażowania w jakość pracy z klientami i faktycznie sam jest przykładem dobrych za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy