Sprawna komunikacja w firmie

Temat numeru

Sprawna komunikacja w firmie to bardzo szerokie pojęcie. W wielu miejscach mówi się o tym, żeby komunikować się sprawnie, słuchać, unikać konfliktów itp. A przekładając to na konkretne działania, często pojawia się pytanie: co konkretnie robić? W tym artykule znajdziecie jedną z odpowiedzi na to tak ważne pytanie.

Dwie strony medalu

Efektywna komunikacja w firmie to jeden z tych elementów, który potrafi mieć ogromny wpływ na jakość pracy w organizacji. Dobra komunikacja to często brak konfliktów, jasność i przejrzystość przekazu, większa pewność prawidłowego wykonywania zadań, dobra atmosfera, szczerość, otwartość pracowników względem siebie i przełożonych.
Zła komunikacja to z kolei przeciwieństwo wszystkich elementów wymienionych powyżej. Mam swoją prywatną teorię związaną z istotą komunikacji w życiu i uważam, że komunikacja to czynnik, który odpowiada za wszystko co najlepsze i najgorsze na świecie. Wszelkie sukcesy to wynik komunikacji (na wielu płaszczyznach). Tak samo jak porażki i tragedie. W wielu przypadkach możliwe jest wskazanie błędów w komunikacji, które później doprowadziły do powstania licznych negatywnych zjawisk.

POLECAMY

Dwa ważne elementy

Tak samo jest w przedsiębiorstwach. Komunikacja może zapewnić sukces i doprowadzić do bankructwa firmy. Przykładem niech będzie jeden z moich klientów – poprzez brak komunikacji doszło do tego, że pracownicy zaczęli traktować właścicieli jak własne sekretarki. Pracow...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy