Zacznę od złej wiadomości. Niestety, w Twoim życiu nie pojawi się kot Rademenes. Bo Ty nie jesteś Darkiem Tarkowskim, bohaterem popularnego w drugiej połowie lat 80. XX w. polskiego serialu dla młodzieży „7 życzeń”1. Dlatego też żaden kot nie spełni Twoich życzeń. Jest jednak dobra informacja. Zaplanuj swoje życzenia i spełnij je sam. Oto podpowiedzi na Twoje 7 życzeń sprzedażowych, których realizacja zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.
POLECAMY
Życzenie nr 1 – będę mistrzem planowania
Brak planu to zaplanowanie porażki. Jeśli Twój 2022 r. ma być sprzedażowo najlepszy, pora zacząć pracować nad dobrymi nawykami. Jednym z nich jest praca z celami. To one pozwolą Ci wystartować i wytrwać w momencie kryzysów w postaci gorszego okresu.
Cele najprościej podzielić na dwa rodzaje: operacyjne i strategiczne. Dotyczą one każdego Twojego klienta. Cele operacyjne koncentrują się na bieżących działaniach, a więc na tym, co chcesz osiągnąć podczas wizyty u niego. Może to być uzyskanie informacji, z kim jeszcze handluje lub co dla niego we współpracy jest ważne. Natomiast cele strategiczne dotyczą dłuższego okresu. Na 2022 r. możesz zaplanować to, o ile chcesz, aby Twój klient urósł w zakresie ilościowych zamówień, marży oraz poszerzenia asortymentu. Idealnym miernikiem jest sprawdzanie, co kwartał, jak realizujesz Twoje cele strategiczne.
Segmentacja klientów
W pracy z celami dużym wsparciem będzie dla Ciebie świadoma praca z segmentacją kl...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!