Siedem życzeń na Twój najlepszy sprzedażowo 2022 rok

Temat numeru

Przed nami koniec 2021 r. Czasu, który spokojnie możemy określić jako kolejny pandemiczny z cechami dużej zmienności i nieprzewidywalności gospodarczej, a więc i handlowej. Kolejny rok przywitamy jak zwykle z  nadzieją, że będzie dla nas lepszy. Jednak sprzedaż nie lubi braku aktywności. Dlatego też zamiast życzyć sobie lepszego roku, podejmij działania, którymi realnie sprawisz, że 2022 r. będzie tym najlepszym pod kątem sprzedaży. Bo zrobione jest lepsze niż wymarzone. 

Zacznę od złej wiadomości. Niestety, w Twoim życiu nie pojawi się kot Rademenes. Bo Ty nie jesteś Darkiem Tarkowskim, bohaterem popularnego w drugiej połowie lat 80. XX w. polskiego serialu dla młodzieży „7 życzeń”1. Dlatego też żaden kot nie spełni Twoich życzeń. Jest jednak dobra informacja. Zaplanuj swoje życzenia i spełnij je sam. Oto podpowiedzi na Twoje 7 życzeń sprzedażowych, których realizacja zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

POLECAMY

Życzenie nr 1 – będę mistrzem planowania

Brak planu to zaplanowanie porażki. Jeśli Twój 2022 r. ma być sprzedażowo najlepszy, pora zacząć pracować nad dobrymi nawykami. Jednym z nich jest praca z celami. To one pozwolą Ci wystartować i wytrwać w momencie kryzysów w postaci gorszego okresu.

Cele najprościej podzielić na dwa rodzaje: operacyjne i strategiczne. Dotyczą one każdego Twojego klienta. Cele operacyjne koncentrują się na bieżących działaniach, a więc na tym, co chcesz osiągnąć podczas wizyty u niego. Może to być uzyskanie informacji, z kim jeszcze handluje lub co dla niego we współpracy jest ważne. Natomiast cele strategiczne dotyczą dłuższego okresu. Na 2022 r. możesz zaplanować to, o ile chcesz, aby Twój klient urósł w zakresie ilościowych zamówień, marży oraz poszerzenia asortymentu. Idealnym miernikiem jest sprawdzanie, co kwartał, jak realizujesz Twoje cele strategiczne.

Segmentacja klientów

W pracy z celami dużym wsparciem będzie dla Ciebie świadoma praca z segmentacją kli...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy