Relacja bez zaufania? To niemożliwe!

Temat numeru

O budowaniu relacji mówi się bardzo wiele od bardzo dawna. Wiele osób twierdzi, że relacja z klientem to fundament współpracy. Jednak stanowią go biznes i korzyści, jakie obie strony z niego mają. Relacja to rodzaj spoiwa, które spaja ze sobą ten fundament i sprawia, że naprawdę dobrze się trzyma. Elementem, który łączy te relacje, jest zaufanie. Dziś przeczytasz o tym, jak budować je skutecznie i trwale.

Z zaufaniem jest trochę jak ze szczęściem czy miłością. Niby każdy to wie, niby każdy o nich słyszał, a jak zapytasz człowieka: „Co to jest?”, to w pierwszej kolejności pojawia się cisza i moment zastanowienia. No bo w zasadzie, co to jest zaufanie? Po czym poznajesz, że ktoś Ci ufa lub po czym stwierdzasz, że ktoś jest godny Twojego zaufania? Od ponad roku zgłębiam ten temat, poszukując odpowiedzi m.in. na pytania, które przeczytałeś przed chwilą. W tym czasie znalazłem wiele naprawdę interesujących definicji i koncepcji zaufania. 

Autorami jednej z nich są T. Earle i C. Cvetkovich. Według nich zaufanie to strategia upraszczająca, która pozwala jednostkom zaadaptować się do złożonego środowiska społecznego i tym samym korzystać z szerszej puli możliwości. Okazuje się, że według wspominanych autorów ludzie ufają sobie nawzajem po to, żeby było im łatwiej w życiu. I nawet jeśli w pierwszej chwili wydaje się to dość dziwne i zaskakujące, to po głębszym zastanowieniu człowiek dochodzi do wniosku, że tak faktycznie jest...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy