Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zapytaj specjalistę

11 lipca 2019

NR 22 (Lipiec 2019)

Stawiamy na digitalizację procesów i budowanie trwałych relacji z klientami

0 117

W związku z motywem przewodnim tego numeru postanowiliśmy dowiedzieć się, jak budować długotrwałe relacje w branży budowlanej. Zapytaliśmy o to Marcina Szczygła, który zna się na tym jak mało kto, gdyż w firmie SIG Sp. z o.o. pełni funkcję prezesa… od 20 lat!

Na start poproszę parę słów o Państwa działalności. Czym się zajmujecie i jak długo jesteście obecni na polskim rynku?

SIG Sp. z o.o. jest częścią SIG plc – międzynarodowego dystrybutora materiałów i systemów budowlanych, który istnieje od 1956 r. i jest notowany na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Na polskim rynku jesteśmy obecni już blisko 25 lat. Posiadamy ponad 50 oddziałów zlokalizowanych w całej Polsce. Sieć dystrybucyjna SIG obejmuje cały kraj. Dostarczamy produkty zarówno do indywidualnych, jak i instytucjonalnych odbiorców. Od małych obiektów po potężne inwestycje. W roku 2016 z powodzeniem uruchomiliśmy nowoczesną platformę e-commerce B2B SIG.pl, która umożliwia wygodne zakupy przez internet.

Czy w branży budowlanej podtrzymywanie trwałych relacji z klientami jest istotne?
Branża budowlana opiera się na trwałych relacjach z klientami. Jest to niezwykle istotne. Większość naszych klientów to osoby, które współpracują z SIG od lat. Mam tutaj na myśli zarówno mniejszych klientów, jak i potężne firmy. Dla klienta naszej branży bardzo ważne jest, aby dostawca materiałów budowlanych był sprawdzony i godny zaufania. W naszym przypadku trwałe relacje budowane są dzięki temu, że jesteśmy wiarygodnym partnerem, na którym można polegać. Pamiętajmy, że za klientami branży budowlanej stoją najczęściej budowy, które opierają się na terminowości dostaw i właściwym doborze towaru. Terminowość w branży budowlanej jest niezwykle ważna, bowiem każdy przestój generuje spore straty.

W jaki sposób budują Państwo relacje ze swoimi klientami?
Zdajemy sobie doskonale sprawę z tego, że konkurencji na rynku nie brakuje. Staramy się wykorzystać obszary, gdzie możemy zdobyć przewagę. Od wielu lat budujemy nasze relacje z klientami, opierając się na doświadczeniu i wzajemnym zaufaniu. Klienci SIG chwalą sobie kontakty z naszymi handlowcami. Każdy klient jest dla nas wyjątkowy, dlatego do każdego podchodzimy indywidualnie. Dbamy o odpowiednią ich obsługę zarówno w naszych stacjonarnych oddziałach, jak i podczas zakupów online. Tutaj pomocna jest nasza infolinia, która zdalnie dba o fachową obsługę. Ponadto organizujemy cykliczne akcje marketingowe, promujące atrakcyjnymi nagrodami naszych najbardziej lojalnych klientów. 

Jak odpowiednie relacje z klientami w branży budowlanej przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa?
Dzięki odpowiednim relacjom z klientami możemy przygotować odpowiednie plany biznesowe i przygotować na nie nasze przedsiębiorstwo. Mam tutaj na myśli na przykład rozplanowanie odpowiednich stanów magazynowych czy przygotowanie się na zapewnienie właściwego serwisu obsługi. Co więcej, dobre relacje z klientami sprawiają, że możemy poznać potrzeby i oczekiwania naszych partnerów handlowych. Jest to dla...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy