Wydawać by się mogło, że formułowanie pytań jest proste. Każdy twierdzi, że zadaje pytania. Jednak 95% osób, z którymi mam przyjemność zwiększać efektywność sprzedaży w firmach, robi to – niestety – niewłaściwie. Bardzo często sprzedawcy odhaczają listę pytań, dzięki którym potencjalnie mogą dobrać produkt, ale finalnie klient czuje się w tej rozmowie fatalnie. Dlaczego? Ponieważ to nie jest badanie potrzeb, tylko przesłuchanie.
Co więcej, brak umiejętności badania potrzeb skutkuje brakiem opinii na temat potencjalnego klienta – tracisz czas dla tego, który i tak nic nie kupi. A nawet jeśli masz pewność na temat profilu klienta, to i tak go nie wykorzystujesz i w konsekwencji nie sprzedajesz.
POLECAMY
RAMKA 1
Najczęstsze błędy w zadawaniu pytań klientom
- Brak umiejętności budowania właściwych pytań.
- Zadawanie tylko pytań zamkniętych.
- Za mało pytań – za szybko zgadujemy potrzeby – za szybko chcemy sprzedać.
- Błędnie stosowane programatory lingwistyczne.
- Sku...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!