Przepis na idealne badanie marketingowe? Danie fusion, czyli etnografia i szczypta biznesu

Marketing

Istotą kuchni fusion jest łączenie – składników, smaków, sposobów przyrządzania. W efekcie kucharz tworzy unikalną kompozycję – wariację na temat składników, które dotychczas funkcjonowały oddzielnie. Fusion to łączenie tego, czego dotychczas nikt nie połączył, tego – co z pozoru zupełnie do siebie nie pasuje i czego połączenie nie powinno się udać, bo każde z osobna świetnie funkcjonuje i teoretycznie nie stanowi zgranego duetu. Wydawałoby się, że dokładnie tak właśnie jest z etnografią i sprzedażą.

Wątróbka na słodko? Por z gruszkami? Burak z masłem orzechowym? Etnografia z biznesem i sprzedażą? Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi: tak. Badania etnograficzne pozwalają na tworzenie wzorców – postępowań, zależności, konsekwencji – w efekcie czego klient biznesowy otrzymuje mapę oraz rekomendacje, jak docelowo zwiększyć sprzedaż. Etnografia łączy głębokie poznanie i zrozumienie człowieka ze zrozumieniem głównego celu klienta: zwiększenia sprzedaży. Pozwala na zdobycie insightów wspierających sprzedaż, które są najbardziej zgodne z rzeczywistością – bo dociera najgłębiej, do samego informatora1 i istoty relacji, w których na co dzień funkcjonuje, unikając tym samym wszelkich przekłamań po drodze.

POLECAMY

Różnorodność gwarantuje wielowymiarowy efekt końcowy 

Kuchnia fusion to różnorodność w jednym daniu. Etnografia zaś to badanie różnych ludzi – dające możliwość porównania kilku perspektyw. Takie podejście badawcze pozwala na weryfikację opinii i słów poszczególnych stron, umożliwia ich konfrontację oraz, co najważniejsze, zbadanie relacji między nimi – dopiero poznanie wszystkich persp...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy