Proces obsługi klientów w mediach społecznościowych. Jak spełniać ich potrzeby?

Temat numeru

Media społecznościowe stały się jednym z kluczowych kanałów obsługi. Wymagający klienci właśnie za pośrednictwem tej drogi kontaktu wyrażają swoje wymagania wobec firm. Przeczytaj koniecznie, na co powinieneś zwrócić uwagę, obsługując ich w tym kanale.

Nowe potrzeby konsumentów w internecie

Autorzy raportu „Co (u)gryzie e-commerce?" wskazują silny trend social shoppingu. Konsumenci kupują w mediach społecznościowych, a to rodzi konieczność odpowiedniej obsługi tych transakcji. Do zakupów w mediach społecznościowych przyznaje się 2 na 10 konsumentów, a 54% jest zainteresowanych tzw. live commerce, czyli zakupami w trakcie prezentacji produktu, np. w formie wideo na Facebooku w grupach sprzedażowych.
Kolejną ważną rzeczą, która ujawniła się w badaniu jest potrzeba natychmiastowego feedbacku. Konsumenci oczekują coraz szybszych odpowiedzi od sprzedawcy, również za pośrednictwem mediów społecznościowych. Już ponad połowa e-kupujących wymaga reakcji w ciągu maksymalnie 2 godzin! Klienci chcą też mieć możliwość wygodnego kontaktu ze sprzedającym podczas procesu zakupowego, a nie tylko zgłoszenia problemu po zakupie.
Stosunkowo nowym trendem jest przecieranie szlaków w social mediach przez seniorów. Ta grupa również okazuje zainteresowanie social sellingiem. Badani zwracali też uwagę na następujące problemy: brak możliwości rozmowy na czacie w sklepach online oraz utrudniony kontakt z obsługą. Jeśli już...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy