POWTARZALNY DZIEŃ I TYDZIEŃ PRACY KAŻDEGO HANDLOWCA

Skuteczna sprzedaż

Jeśli prowadzisz biznes lub zajmujesz się sprzedażą, to pierwszym i najważniejszym celem Twojej pracy są efekty, czyli inaczej mówiąc, wyniki sprzedaży. Zastanawiam się od dłuższego czasu, dlaczego mimo dużej ilości pracy i trudnego rynku są handlowcy, którzy osiągają efekty, ale są też osoby, którym nie udaje się skutecznie sprzedawać. Czym się różnią ci, którzy osiągają cele sprzedażowe od tych, którzy nie mają efektów związanych ze sprzedażą? Jak to się dzieje, że jedni handlowcy są skuteczni, natomiast inni – mimo że teoretycznie wiedzą, co mają robić i ciężko pracują – nie mają tylu klientów, ilu zakładają pozyskać. 

Sama się przekonałam, że sukces biznesowy jest możliwy do odniesienia tylko wówczas, jeśli codziennie, co tydzień będzie się powtarzało te same działania. Ale aby wiedzieć, jakie działania będą skuteczne, musimy być świadomi tego, co działa, a co nie w naszym biznesie. Dlatego właśnie proces sprzedaży i dzień pracy są efektywne, jeśli są powtarzalne. 

POLECAMY

Czym jest proces

Po pierwsze, uściślijmy, czym jest proces. Jest to zestaw powtarzalnych kroków, działań, czynności, które prowadzą do sprzedaży. Słowo „powtarzalny” jest bardzo ważne, jeśli bowiem coś uda nam się zrobić więcej niż dwa, trzy razy w ten sam lub podobny sposób, to znaczy, że jest większa szansa na odniesienie sukcesu, którym może być realizacja planu sprzedaży. Jeśli mówimy o procesie sprzedaży, to aby był on skuteczny, powinien być powtarzalny. W innym artykule pokażę, jak możesz doprowadzić do sytuacji, by sprzedaż B2B miała charakter powtarzalny. Teraz jednak skupimy się na rytmie dnia – z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy