Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sprzedaż na szpilkach

29 maja 2019

NR 21 (Maj 2019)

Piękny content, czyli jak sprzedawać słowem w branży beauty

0 199

Jak odnieść sukces w branży beauty? Takie pytanie stawia sobie każda firma działająca w tym obszarze. Konkurencja wprawdzie jest spora, ale rynek nie narzeka na brak zainteresowania ze strony klientów. Coraz chętniej odwiedzamy salony kosmetyczne, wyjeżdżamy na weekend z przyjaciółkami do SPA, poddajemy się zabiegom medycyny estetycznej, a dostępna na wyciągnięcie ręki pielęgnacja stanowi niezbędny element w łazience każdej kobiety.

Która z nas nie marzy o tym, aby robić w życiu coś, co ma znaczenie? Wymarzona praca, udane życie prywatne i związana z tym pełnia sukcesu. Tylko osoby, które dbają o siebie i pielęgnują nie tylko swój umysł, ale i ciało, mają szansę na prawdziwe szczęście – tego możemy dowiedzieć się z prawie każdego modnego profilu na Instagramie. Dlaczego coraz więcej osób tak chętnie angażuje się w branżę beauty? Kwestia piękna i jego kluczowej roli była poruszana już w wieku XIII w filozofii św. Tomasza z Akwinu, który twierdził, że pięknem jest wszystko to, co po poznaniu nam się podoba, i do tej pory te słowa są aktualne.
 


Branża e-commerce i beauty nieustannie się rozwijają

Według analizy PMR market experts sprzedaż i rozwój w branży kosmetycznej w najbliższych 5 latach wzrośnie o prawie 20%. To duży skok, a przecież jeszcze kilka lat temu nie był on tak mocno widoczny w sieci. Dziś, szukając szminki, balsamu do ciała czy usługi kosmetycznej, trafiamy na mnóstwo podobnych do siebie ofert, a wszechobecna dostępność i mnogość wyboru nieco nas przytłaczają. Dlaczego wybieramy akurat ten sklep internetowy, idziemy zrobić paznokcie do konkretnego salonu i rezerwujemy weekend w SPA oddalonym o 100 km, a nie tym w pobliżu naszego miasta? Po prostu coś nas przyciąga i przekonuje do podjęcia tej, a nie innej decyzji. Tym czymś są wyróżniki, które powodują, że zwracamy uwagę na konkretną firmę i produkty.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Mówi się, że zadbane i piękne dłonie to wizytówka każdej kobiety. Podobnie sprawa się ma w przypadku strony internetowej salonu SPA czy gabinetu kosmetycznego – to, w jaki sposób oraz w jakiej formie prezentujesz swoje usługi, w głównej mierze decyduje o tym, czy ktoś wybierze Ciebie i Twój salon. W teorii proste, ale w rzeczywistości bywa naprawdę różnie. Treści, które pojawiają się na stronie, powinny w atrakcyjny sposób opisywać nie tylko to, w czym specjalizuje się salon, ale także przedstawić zalety wyboru konkretnej oferty. 
 

 

Treści i zdjęcia to pierwsze rzeczy, z którymi się zapoznajemy

Nie bez powodu branża kosmetyczna przyciąga do siebie również artykułami poradnikowymi dotyczącymi urody i pielęgnacji, a także samych zabiegów. Prowadzenie bloga znacząco wpływa na budowanie realizacji z obecnymi i przyszłymi klientami, a tym samym na lepsze pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce. Regularne publikacje pokazują nam, że firma ma wiedzę, którą chce się z nami dzielić, a z zakładki bloga do oferty lub zakupu jest już bardzo blisko.

Liderzy opinii, czyli jak wierzymy w to, co oglądamy i czytamy

Coraz częściej jednak, prócz standardowych rozwiązań, marki sięgają też po content video. Chyba nie dziwi nikogo to, że w dzisiejszych czasach aspekty wizualne mają ogromne znaczenie, szczególnie w branży beauty – w końcu tutaj najczęściej kupujemy oczami.

Krótkie filmiki nie wymagają od nas aż tak wielkiego zaangażowania i koncentracji, a dzięki przystępnej formie chętnie do nich sięgamy i odrywamy się na kilka minut od codziennych obowiązków. Warto umieszczać je nie tylko na stronie salonu, ale również publikować w mediach społecznościowych. Content video to obecnie także mocno promowane działania influencerów. Z ręką na sercu, która z nas choć raz nie widziała unboxingu znanej youtuberki lub nie sprawdzała opinii innych na temat nowego kosmetyku? Znane marki coraz częściej wykorzystują tzw. user-generated content, czyli treści generowane przez odbiorców – opinie pod produktem i recenzje profilu na Facebooku, realne zdjęcia dostępnej w sklepie sukienki czy produkt oznaczony na zdjęciu na Instagramie. Koniec końców, bierzemy to wszystko pod uwagę. Jakkolwiek nie znamy mechanizmów reklamy i sztuczek marketingowców, to i tak często łapiemy się na tym, że ulegamy temu, co widzimy oraz czytamy, i jesteśmy bardziej skłonne kupić szminkę polecaną w social mediach i uwieńczoną dobrymi opiniami, niż tę, na temat której znajdziemy niewiele informacji. 

Wiedza nie tylko na stronie

Potencjał contentu dla branży kosmetycznej jest ogromny. Jednym z ciekawszych przykładów jest dostępny w wersji papierowej i online – wydawany przez markę dr Ireny Eris – magazyn „Sense of Beauty”. Znajdujemy w nim informacje na temat historii firmy, czytamy inspirujące wywiady, dowiadujemy się, w jaki sposób powinnyśmy pielęgnować ciało i jakie us...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy