Schemat na wagę złota

Sprzedaż na szpilkach

Właściwa oferta może pomóc Ci w zamknięciu sprzedaży. To żaden sekret, lecz aby zamknąć transakcję, należy napisać ofertę według określonego schematu. Najlepsza oferta pokazuje świetlaną przyszłość Twojego klienta, rozwiązuje jego problemy. To nie tylko prezentacja produktu, lecz przede wszystkim przyszłość dla Twojego klienta.

Niestety wiele organizacji, handlowców, sprzedawców nie wie, jak napisać ofertę, aby była właściwa. Zaczynają od prezentacji firmy, produktu, chwalą się referencjami i oferty często są za długie, zbyt techniczne, za ogólne, nudne, nijakie. Nawet jeśli masz świetne rozwiązania dla Twojego klienta, możesz wpaść w niezłą pułapkę, bo te błędy skutkują brakiem sprzedaży.

POLECAMY

Co to jest oferta?

To pewnego rodzaju dokument, który przedstawia produkty lub usługi dla konkretnego klienta. Ofert używają handlowcy, konsultanci, agenci, wszyscy, którzy chcą pozyskać klienta i pokazać swoje rozwiązania. Oferta powinna pokazać wartość dla klienta, być autentyczna, skrojona idealnie pod niego.
Doskonała oferta powinna:

  • pokazać, że dobrze rozumiesz potrzeby Twojego klienta,
  • przekonać klienta, że to rozwiązanie jest idealne dla niego (pokazuje przyszłość klienta, rozwiązanie jego problemów),
  • zamknąć sprzedaż (po jej przeczytaniu klient powinien mieć komplet informacji do podjęcia decyzji).

Jak napisać...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy