Kobieta-handlowiec w „męskiej” branży i mężczyzna-handlowiec w „kobiecej” branży – szanse i zagrożenia

Sprzedaż na szpilkach

Branża męska, branża kobieca. Obecnie granica między zawodami uznawanymi za typowo męskie lub typowo kobiece się zaciera. 
Czy to oznacza jednak, że zmieniło się również postrzeganie osób pracujących w nietypowych dla siebie branżach? 

Kobietom w męskich branżach (najbardziej typowym przykładem jest branża motoryzacyjna) może być trudno rozmawiać z klientami płci przeciwnej. Tacy klienci często wychodzą z założenia, że skoro kupują produkt, który leży w męskim obszarze zainteresowania, to w sposób naturalny wiedzą o nim więcej niż obsługująca ich kobieta. Tymczasem handlowiec, bez względu na płeć, a szczególnie ten mający duże doświadczenie w sprzedaży, będzie zawsze dobrze przygotowany i w podobny sposób będzie korzystał ze swojej wiedzy o produkcie, zdolności interpersonalnych czy umiejętności w obszarze pozyskiwania klienta. 

POLECAMY

Jak sobie z tym poradzić? Nauczyć się mówić w bardziej zdecydowany sposób – wyeliminować ze swojego języka wszelkie słowa i zwroty świadczące o niepewności i zastąpić je stwierdzeniami, które nie będą budziły wątpliwości co do tego, że jest pewna o czym mówi. Zamiast „chyba” można powiedzieć np. „tak jest”, zamiast „spróbuję” – „zrobię to”, a w miejsce „udało mi s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy