Kobietom w męskich branżach (najbardziej typowym przykładem jest branża motoryzacyjna) może być trudno rozmawiać z klientami płci przeciwnej. Tacy klienci często wychodzą z założenia, że skoro kupują produkt, który leży w męskim obszarze zainteresowania, to w sposób naturalny wiedzą o nim więcej niż obsługująca ich kobieta. Tymczasem handlowiec, bez względu na płeć, a szczególnie ten mający duże doświadczenie w sprzedaży, będzie zawsze dobrze przygotowany i w podobny sposób będzie korzystał ze swojej wiedzy o produkcie, zdolności interpersonalnych czy umiejętności w obszarze pozyskiwania klienta.
POLECAMY
Jak sobie z tym poradzić? Nauczyć się mówić w bardziej zdecydowany sposób – wyeliminować ze swojego języka wszelkie słowa i zwroty świadczące o niepewności i zastąpić je stwierdzeniami, które nie będą budziły wątpliwości co do tego, że jest pewna o czym mówi. Zamiast „chyba” można powiedzieć np. „tak jest”, zamiast „spróbuję” – „zrobię to”, a w miejsce „udało mi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!