Pięć sposobów na większą motywację i rekord sprzedaży na koniec roku

Temat numeru

Targety, wskaźniki, progi sprzedażowe w grudniu nabierają szczególnego znaczenia, gdy na horyzoncie pojawiają się podsumowania, zamykanie projektów i planowanie noworocznych działań. Z jednej strony presja i pośpiech, a z drugiej spadki motywacji i energii. Jak sprostać tym wyzwaniom? Kompleksowość to słowo, które stanowi idealną odpowiedź – potrzebne jest połączenie kilku kluczowych elementów, by w nowy rok wejść z większym zaangażowaniem, odnaleźć się w sytuacjach kryzysowych i osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

Ostatni kwartał i jak zwykle – duże tempo. Roczny budżet sprzedażowy wymaga zamknięcia i choć zdarza się, że niektóre firmy czują się pozytywnie zaskoczone wypracowanymi planami, to jednak częstszy scenariusz jest taki, że dla sprzedawców zaczyna się wówczas intensywny czas walki o targety, by podczas rozmów z zarządem czy właścicielem firmy móc przedstawić korzystniejsze wyniki. Wyzwanie jest tym większe, gdy działania realizowane są różnymi kanałami sprzedażowymi, w tzw. modelu omnichannelowym. Przede wszystkim jednak szczególnego znaczenia nabiera kwestia motywacji pracowniczej – osoby, które wypracowały swój plan, często nie widzą potrzeby, by starać się o więcej. Jak więc zaangażować wszystkich? Zarówno tych, którzy nie zrealizowali założonych celów, jak i tych, którzy mają predyspozycje do tego, by osiągnąć jeszcze lepszy wynik? Jak zadbać o energię zespołu, zwiększyć zaangażowanie i „podkręcić” sprzedaż? Oto kilka sprawdzonych sposobów:

POLECAMY

1. Atrakcyjny i spójny system premiowy

Przede wszystkim warto zadbać o odpowiednio dopasowany system premiowy, zgodnie z którym pracownik jest nagradzany premią nie tylko za wykonany plan, ale także za każde przekroczenie progu. Takie zasady są najbardziej efektywne i stanowią sprawdzone narzędzie motywacyjne, gdyż pozwalają zaktywizować wszyst...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy