Ostatni kwartał i jak zwykle – duże tempo. Roczny budżet sprzedażowy wymaga zamknięcia i choć zdarza się, że niektóre firmy czują się pozytywnie zaskoczone wypracowanymi planami, to jednak częstszy scenariusz jest taki, że dla sprzedawców zaczyna się wówczas intensywny czas walki o targety, by podczas rozmów z zarządem czy właścicielem firmy móc przedstawić korzystniejsze wyniki. Wyzwanie jest tym większe, gdy działania realizowane są różnymi kanałami sprzedażowymi, w tzw. modelu omnichannelowym. Przede wszystkim jednak szczególnego znaczenia nabiera kwestia motywacji pracowniczej – osoby, które wypracowały swój plan, często nie widzą potrzeby, by starać się o więcej. Jak więc zaangażować wszystkich? Zarówno tych, którzy nie zrealizowali założonych celów, jak i tych, którzy mają predyspozycje do tego, by osiągnąć jeszcze lepszy wynik? Jak zadbać o energię zespołu, zwiększyć zaangażowanie i „podkręcić” sprzedaż? Oto kilka sprawdzonych sposobów:
POLECAMY
1. Atrakcyjny i spójny system premiowy
Przede wszystkim warto zadbać o odpowiednio dopasowany system premiowy, zgodnie z którym pracownik jest nagradzany premią nie tylko za wykonany plan, ale także za każde przekroczenie progu. Takie zasady są najbardziej efektywne i stanowią sprawdzone narzędzie motywacyjne, gdyż pozwalają zaktywizować wszyst...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!