1. Proces sprzedaży musi być dobrze zaprojektowany
Proces sprzedaży to świadomie zaprojektowany lub uświadomiony na bazie doświadczeń etap pozyskiwania i obsługi klienta: od momentu budowania kampanii marketingowej, przez pierwsze kontakty z odbiorcą, po samą sprzedaż, onboarding klienta i jego obsługę w trakcie korzystania z usług i produktów.
Opisanie i zrozumienie procesu(ów) sprzedażowych w firmie jest kluczowe do optymalizacji działań z klientami w terenie. Proces sprzedaży, chociaż w wielu momentach podobny, inaczej będzie realizowany dla każdego rodzaju klientów: dystrybutorzy, kanał nowoczesny, rynek tradycyjny.
Warto, zarządzając tymi kanałami, uświadamiać sobie różnice i modelować dobre praktyki w każdym z tych kanałów, a następnie przenosić je do CRM, który pozwoli nimi zarządzać, na standardy obsługi klienta, cele sprzedażowe oraz doskonalić i wspierać ich realizację w praktyce w trakcie wspólnych wizyt w terenie.
POLECAMY
2. Wdrożenie CRM to podstawa
Nie wyobrażam sobie efektywnego zarządzania sprzedażą (procesem sprzedaży) w terenie bez dobrego systemu CRM, który pozwala na skuteczną pracę z klientem, bazą klientów i zarządzanie informacją o odbiorcy i historii kontaktów z nim. Charakterystyczną dla...