Po tym mało przyjemnym wstępie podzielę się jeszcze mniej optymistycznymi liczbami:
POLECAMY
- ponad 87% kupujących online wymienia wartościowy opis produktu jako istotny czynnik decydujący o zakupie,
- aż 50% kupujących zwróciło produkty ze względu na ich brak zgodności z opisem,
- aż 98% klientów zrezygnowało z zakupu ze względu na niekompletną lub nieprawidłową informację o produkcie1.
Sam przyznasz, że te liczby są za duże, żeby nie przykładać uwagi do opisu produktów w sklepie. Już na tych trzech statystykach wyraźnie widać, jak dużo możesz stracić. Klienci nie należą do najbardziej cierpliwych osób, nadwyrężanie ich lojalności jest dość ryzykownym zabiegiem. Kopiowanie opisu od producenta, zły dobór języka czy przygotowanie go „po łebkach” to przeciwieństwo dobrej strategii sprzedażowej.
Dobry opis produktu – czyli jaki?
Zanim przejdziemy do konkretnych wytycznych, jak powinniśmy zadbać o opisy produktu, zastanówmy się, kim są nasi klienci i jak chcemy być odbierani przez rynek. Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą akcesoriów dekoracyjnych – czy Twojego klien...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!