Czasy, w których mówiło się do handlowców: „nieważne jak, macie sprzedawać”, bezpowrotnie mijają. Wielu szefów sprzedaży przekonało się, jak bardzo kosztowne dla firmy mogą być konsekwencje tych słów, kiedy pracownicy rzeczywiście zaczną realizować sprzedaż tak, jak im jest wygodnie. Takie podejście skutkuje chodzeniem na skróty, postawami nieetycznymi, rozbudzaniem oczekiwań klientów czy – w końcu – utratą rentowności sprzedaży.
POLECAMY
Szef sprzedaży odpowiedzialny jest nie tylko za postawienie celów sprzedażowych i dopilnowanie, aby zostały zrealizowane, ale przede wszystkim za zorganizowanie środowiska pracy, które sprzyja ich zdobywaniu. Aby osiągnąć sukces w sprzedaży, handlowiec powinien wspierać swoją pracę na czterech fundamentach: wiedzy produktowej, motywacji do pracy, znajomości technik sprzedaży i zdolnościach organizacyjnych.
Sprzedaż wbrew pozorom nie jest sztuką, ale powtarzalnym procesem, który wielokrotnie odtwarzamy w relacji z klientem. Kroki w procesie sprzedaży i samym kontakcie z klientem trzeba opisać i cyklicznie szkolić według nich handlowców. Oprócz procesu ważne są jeszcze taktyki sprzedażowe, czyli nie to, na jakim etapie sprzedaży jest handlowiec, ale to, jakimi sposobami dane kroki zrealizuje.
Takie podejście ułatwia onboarding pracowników, ponieważ dużo łatwiej jest wchodzić osobom z zewnątrz w swoją rolę, która zazwyczaj jest mocno złożona.
Jak przyspieszyć proces onboardingu handlowców?
Przyspieszenie procesu onboardingu handlowca w dziale sprzedaży może przynieść wiele korzyści, do których należy z pewnością osiągnięcie pełnej produktywn...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!