Dołącz do czytelników
Brak wyników

W praktyce

13 listopada 2018

NR 14 (Marzec 2018)

Nowoczesny marketing w służbie sprzedaży - znanyLekarz.pl

190

Jak w ZnanyLekarz.pl wykorzystywany jest marketing w służbie sprzedaży?

Nie powiedziałabym, że marketing działa w służbie sprzedaży, a raczej, że oba działy mocno ze sobą pracują, a naszym wspólnym celem jest wzrost przychodu firmy. Kluczem jest przede wszystkim współpraca i zrozumienie.

Dział marketingu w ZnanyLekarz.pl to zespół lead generation, którego celem jest wygenerowanie leadów sprzedażowych i przekazanie ich do działu sprzedaży. Ich liczba nie jest jednak ostatecznym KPI-em całego zespołu. Wspólnie z działem sprzedaży odpowiadamy za faktyczną sprzedaż z wygenerowanych leadów. Konwersja leada na klienta jest przecież pochodną nie tylko umiejętności handlowca, ale też jakości leada (za którą bierzemy odpowiedzialność) czy całego procesu marketingowo-sprzedażowego, np. tempa, w jakim skontaktujemy się z potencjalnym klientem. Dla nas jako działu bardzo ważna jest też szczegółowa informacja zwrotna z działu sprzedaży dotycząca leadów – dzięki temu wiemy, co jest skuteczne, a co powinniśmy zmienić czy poprawić w naszych działaniach.

Sprzedaż z leadów stanowi 35-45% całej nowej sprzedaży, co dowodzi, że taki model działania przynosi efekty.

3 najefektywniejsze kanały promocji i sposoby mierzenia ich efektywności

Lekarze to grupa mocno offline’owa, a my proponujemy im rozwiązania internetowe. Zmiana przyzwyczajeń nigdy nie jest łatwa. Mocno inwestujemy w content marketing – skupiliśmy się na szeroko pojętej edukacji lekarzy z zakresu narzędzi internetowych. Na górze naszego lejka marketingowego są „pozyskane kontakty do lekarzy”. Imię i nazwisko lekarza, jego adres e-mail i numer telefonu to dla nas kluczowe dane, które umożliwiają dalszą komunikację z nim – w przypadku marketingu jest to głównie komunikacja e-mailowa, w przypadku sprzedaży – telefoniczna lub bezpośrednia. Głównym źródłem nowych kontaktów lekarskich jest dla nas nasz serwis, który umożliwia lekarzom założenie bezpłatnego podstawowego profilu, ale także darmowe webinary, e-booki itd. 

Myślę, że kluczem jest tu słowo „darmowy”. Jeżeli skupiamy się na pozyskiwaniu nowych kontaktów, to szansa na sukces jest zdecydowanie większa, jeżeli oferujemy wartościową „rzecz” za darmo, niż gdybyśmy skupiali się od razu na produkcie płatnym. Następnym etapem jest budowanie zaangażowania wśród lekarzy, którzy weszli z nami w pierwszą interakcję – ważne, żeby to zaangażowanie było związane z aktywnością, jaką wykonał wcześniej lekarz – i ogólnie mówiąc, prowadzenie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy