Jak w Tpay.com wykorzystywany jest marketing w służbie sprzedaży?
Rola marketingu w służbie sprzedaży to działanie wielowymiarowe. Z jednej strony marketing wspiera proces pozyskania leada, czyli znalezienia potencjalnego klienta i poprawne przeprowadzenie go przez lejek zakupowy, z drugiej zaś strony wykorzystywany jest do ciągłych badań jakości i wartości, które wybierają partnerzy, decydując się na Tpay.com. Obecnie mocno stawiamy na użytkową formę marketingu, czyli badania partnerów i większe zrozumienie potrzeb naszych klientów.
POLECAMY
3 najefektywniejsze kanały promocji i sposoby mierzenia ich efektywności
- Reklamy płatne w sieci Google. Dzięki użyciu dedykowanych kreacji mierzymy konwersję różnych targetów/segmentów. Dodatkowo reklamy dobrze sprawdzają się przy remarketingu i odzyskiwaniu potencjalnych leadów.
- Social media. Dla operatora płatności obecność w mediach społecznościowych to nie jest jeszcze priorytet, ale niesie za sobą bardzo dużo pozytywów – np. budowanie relacji z klientem, bliższy z nim kontakt i szybsza obsługa.
- Regularna komunikacja e-mail marketingowa. Informowanie o newsach czy polecanie najciekawszych artykułów i nowości w systemie to konieczność w dzisiejszych czasach.
3 podjęte w 2017 r. działania marketingowe, które najmocniej przełożyły się na wzrost sprzedaży
- Marketing treści – dobre teksty współtworzone również z partnerami dobrze konwertowały jako źródło ruchu na stronie.
- Wprowadzenie dedykowanych ofert czasowych, jak np. jednodniowa oferta na Targach eHandlu ze specjalną zniżką.
- Automatyzacja kontaktu – przeniesienie części ciężaru na e-mail marketing pozwoliło uwolnić zasoby w dziale handlowym i skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów.
Największe wyzwania przy łączeniu działań marketingowo-sprzedażowych
Największym wyzwaniem we współpracy między działami jest określenie wspólnych celów, a następnie nadanie im priorytetów. Istotne jest, by wspólnie znaleźć balans pomiędzy działaniami wizerunkowymi a efektywnościowym, tak by marketing = sprzedaż. Jednym z wyzwań z perspektywy marketingu jest odpowiednie przedstawienie celowości działań, tak by wszyscy wiedzieli, w jakim celu realizujemy daną akcję.
Jak połączyć działania działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta?
- Kluczem do sukcesu w przypadku połączenia marketingu i sprzedaży jest automatyzacja procesów. Marketing automation lub inaczej systemy klasy automation pozwalają na zwiększenie efektywności działań nie tylko marketingowych. Dobre i efektywne zautomatyzowanie działań jest zdecydowanie...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!