Dołącz do czytelników
Brak wyników

W praktyce

13 listopada 2018

NR 14 (Marzec 2018)

Nowoczesny marketing w służbie sprzedaży - PL Nieruchomości wawer

0 142

Jak w Państwa firmie wykorzystywany jest marketing w służbie sprzedaży?

Rynek nieruchomości to specyficzna branża. Unikatowe są także jej możliwości. Cały proces sprzedaży skupia się głównie na relacji pośrednik – klient, a coraz większe znaczenie umów na wyłączność, zawieranych z konkretnym agentem, tylko potwierdza tę zasadę. 

Narzędzia marketingowe są przez pośredników wykorzystywane głównie do zaprezentowania samej oferty, ale to komunikacja z klientem, budowanie z nim więzi, która pomaga określić jego potrzeby i dobrać do nich rozwiązania, jest najlepszym środkiem do osiągnięcia celu.

3 najefektywniejsze kanały promocji i sposoby mierzenia ich efektywności

W dobie mediów społecznościowych mało który agent nieruchomości zamieszcza „tradycyjne” ogłoszenia. Dzisiaj nacisk kładzie się przede wszystkim na budowanie marki osobistej pośrednika oraz oddanie charakteru konkretnego mieszkania czy budynku. Narzędzia takie jak Instagram i Facebook są tu bardzo pomocne – dobre zdjęcie i plastyczny opis działają znacznie lepiej niż zalewanie odbiorcy suchymi danymi. Wsparciem dla każdej oferty jest też wartość dodana – na przykład wiedza o dostępnych rozwiązaniach i dostosowanie ich do potrzeb klienta.

Niektóre nieruchomości dają jednak zupełnie unikalne możliwości promocji, szczególnie skierowanej na lokalną grupę odbiorców. Mówię tu o zorganizowanym przez naszą firmę festiwalu food trucków, który stał się świetną oprawą dla dni otwartych nowo powstałego budynku – nie tylko pozwolił on zaprezentować nieruchomość, ale także stworzył pole do integracji obecnych mieszkańców z potencjalnymi.

Miernikiem skuteczności działań marketingowych, oprócz zasięgów w mediach społecznościowych czy frekwencji na dniach otwartych, są przede wszystkim rezultaty poszczególnych agentów, odniesione do zaplanowanych założeń. Planowanie i realizacja planu jest kluczem do sukcesu.

3 podjęte w 2017 r. działania marketingowe, które najmocniej przełożyły się na wzrost sprzedaży

Zastosowanie home stagingu i profesjonalnej fotografii jako standardow...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy