MODNY KANAŁ, czyli omnichannel w branży fashion

Sprzedaż na szpilkach

W ostatnich latach dużo mówi się o zainteresowaniu i wprowadzaniu działań omnichannel w branży e-commerce. Ale czym tak naprawdę jest wielokanałowość w branży fashion? W jaki sposób wpływa na sprzedaż w sklepach internetowych i stacjonarnych? 

Świat mody to dynamiczny i wymagający rynek. Firmy nieustannie muszą walczyć o potencjalnych klientów, konkurencyjność produktów oraz cen, a także dbać o własny rozwój. Sprzedaż stacjonarna i rozwiązania e-commerce w połączeniu ze spójną komunikacją na wielu kanałach to innowacyjne, ale i ze względu na coraz bardziej rosnące wymagania rynku, konieczne połączenie. 

POLECAMY

Być fashion, czyli czym jest i na czym polega strategia omnichannel 


Omnichannel, czyli tzw. wielokanałowość, to nic innego, jak prowadzenie zintegrowanych działań promocyjnych online, przy jednoczesnym zachęcaniu do tradycyjnych zakupów. Temat ten został szerzej omówiony w numerze #2(20) „Nowej Sprzedaży”. Jak się okazuje, jest to jedno z lepszych rozwiązań i decyzji dla wielu marek oraz wyjście w stronę potrzeb konsumentów. Wprowadzenie takich działań nie oznacza zmniejszenia zainteresowania zakupami w sklepach stacjonarnych i galeriach handlowych, pod warunkiem, że komunikacja będzie właściwa, a działania będą się uzupełniać i tworzyć całość. Kluczem do sukcesu jest właśnie ciekawa, dopasowana do odbiorcy i spójna komunikacja. Omnichannel nie ogranicza się jednak do komunikacji z klientem w mediach społecznościowych, przez stronę internetową lub aplikację. Wielokanałowość to także praca nad systemem magazynowym, logistyką i dostawami, polityka zwrotów, ulepszanie platformy zakupowej i ciągła praca nad zatarciem granicy między zakupami online oraz offline. Czasami zapominamy, że kluczową ro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy