Millennialsi w sprzedaży. Jak zrobić z nimi target… i ich nie zabić

Okiem praktyka & konsumenta

„Pyskaci. Roszczeniowi. Nie szanują starszych wiekiem ani stażem. Leniwi. Asertywni (w znaczeniu przecedzonym przez zęby). Brak im pokory i dobrego wychowania. Po tygodniu pracy pytają o awans. Nie szanują zasad od lat panujących w firmie”. — Tak menedżerowie sprzedaży urodzeni przed stanem wojennym opisują często swoich podwładnych młodszych o dekadę lub dwie. Podwładnych, którzy tak traktowani albo odejdą, albo zostaną za chwilę ich przełożonymi. Chyba że…

No właśnie, jak zatem traktować przedstawicieli pokolenia Y, jak z nimi rozmawiać, jak interpretować ich zachowania i jak nimi zarządzać, aby stworzyć efektywny zespół sprzedaży? W pierwszej kolejności należy zrozumieć, co słowo „efektywny” oznacza dla millenialsów, a w drugiej – zrozumieć ich samych. Mission impossible? Wcale nie. Obalę dzisiaj wszystkie mity zawarte w leadzie tego tekstu.

Od lat pracuję z bardzo młodymi zespołami. Obserwuję ich zachowania i poznaję ich potencjał. Potencjał, który jest niczym nieograniczony, jeśli tylko pozwolić mu się rozwinąć. Różnią się od swoich starszych kolegów, ale nie są to różnice na minus. Wystarczy je zrozumieć, a zespół złożony z millenialsów będzie najlepszym zespołem, jaki kiedykolwiek miałeś.

POLECAMY

Zacznijmy od efektywności

Słowo „efektywny” ma dwa znaczenia. Pierwsze to dający dobre wyniki, wydajny. Każdy menedżer sprzedaży ma swój ulubiony sposób na kontrolę efektywności. Najczęściej jest to CRM z raportami akty...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy