Mikrozmiana w drodze do makroefektu, czyli noworoczna jakość wizyt handlowych

Strefa szefa

Początek roku to zwykle okazja do tworzenia listy postanowień noworocznych. Absolutnie nie namawiam Cię do wdrażania wszystkich, bo zwykle ich żywot kończy się w trzecim tygodniu nowego roku. Jednak wybranie jednego dobrze opomiarowanego postanowienia może już być urealnionym celem z dużą szansą powodzenia. Bo to właśnie mikrozmiany pozwalają nam na uzyskiwanie makroefektów. Tego rodzaju postanowieniem może być wzrost liczby wspólnych wizyt terenowych z zespołem handlowym. Tym bardziej że wizyty terenowe szefa z handlowcem to jedna z najbardziej efektywnych metod rozwoju potencjału handlowca. Wymaga ona jednak ustalenia i wdrożenia pewnych zasad obowiązujących obie strony, szczegółowego zaplanowania, konstruktywnego omówienia oraz zaprojektowania procesu dalszego rozwoju handlowca. Jak to zrobić?

Przygotowanie projektu wizyt terenowych

Praca z handlowcem w terenie to element procesu rozwojowego. Dlatego też w pierwszej kolejności powinno nastąpić przeszkolenie handlowca w zakresie kompetencji sprzedażowych. Ten etap może być realizowany bezpośrednio przez szefa sprzedaży lub zewnętrzną firmę szkoleniową. W przypadku korzystania z działań rozwojowych trenera zewnętrznego bardzo duże znaczenie ma uspójnienie wiedzy z zakresu sprzedaży między trenerem, handlowcami a ich szefem. Dlatego też firma szkoleniowa powinna przeszkolić oprócz handlowców także menedżera sprzedaży. Tak przeprowadzona część projektu spowoduje wyeliminowanie ryzyka różnic merytorycznych, co w efekcie sprawi, że handlowcy będą działali na tych samych zasadach, obszarach i technikach sprzedażowych co ich szef.

POLECAMY

Kontraktowanie wspólnych działań terenowych

Szefowie sprzedaży preferują różne sposoby umawiania spotkań terenowych. Część menedżerów uważa, że handlowca należy uprzedzić, że w konkretnym dniu będą mieli wspólne wizyty. Druga część preferuje działania terenowe realizowane z zaskoczenia. Każda forma współpracy ma swoje plusy i minusy. Umawiane wcześniej wspólne wiz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy