Kontraktowanie klientów o jakim mogłeś nie pomyśleć

Temat numeru

Każdy, w którym płynie sprzedażowa krew, nieustannie myśli, a jeśli nie, to powinien myśleć: jak efektywniej kontraktować klientów. Zmiennych wpływających na efektywność jest bardzo wiele, rozpoczynając od umiejętności sprzedawcy, poprzez ograniczenia produktowo-obsługowe, a kończąc na obszarze sprzedaży (na jakim terenie mamy lub nie mamy klientów).

Nieustannie z każdym pierwszym dniem nowego roku działy sprzedaży powinny mieć już naostrzone narzędzia sprzedażowe oraz jasno wytyczone plany. Co niektórzy sprawniejsi handlowcy czy zwinne przedsiębiorstwa wkraczają w nowy rok z konkretnymi sprzedażowymi „cukierkami”, które dają im komfort, stabilizację i spokojną pracę w kolejnych miesiącach i kwartałach. W takiej sytuacji pewnie nie ma o czym mówić, ale niestety takie okoliczności są niezwykłą rzadkością.
Moje doświadczenia dotyczą obszaru B2B/B2B2C i na nim oparte są poniższe rozważania.

POLECAMY

Jak często zastanawiasz się, co mógłbyś zmienić w procesie sprzedaży?

Moim zdaniem powinieneś analizować proces, aby eliminować wąskie gardła w celu minimalizacji pojawiających się strat. Rozpisz sobie, jak w Twojej firmie wygląda proces sprzedaży krok po kroku, i zweryfikuj, która część Twojego pr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy