Key Performance Indicators – narzędzia skutecznego handlowca

Skuteczna sprzedaż

Największym wyzwaniem współczesnej organizacji jest dobra i poukładana sprzedaż. Dlatego handlowcy i menedżerzy sprzedaży mają niesamowicie trudne zadanie przed sobą, aby wytyczać właściwe kroki i określać cele sprzedażowe.

Z tyłu głowy każdego skutecznego menedżera pojawiają się pytania: jak poprawić wskaźniki biznesowe firmy, jak zwiększyć efektywność pracowników, jak ulepszyć produkt, produkcję itp. Niestety, rozwój sprzedaży, jej jakość i efektywność wciąż są pomijane lub stawiane niżej w rankingu priorytetów. Cele sprzedażowe wyznacza się na podstawie danych historycznych, handlowcy są zdemotywowani, pozostawieni sami sobie, działają intuicyjnie. Kluczem do poukładanej sprzedaży jest właściwe określenie aktywności sprzedażowej handlowców. Jednak aby tego dokonać, należy wyznaczyć pomocne KPI's (Key Performance Indicators).

POLECAMY

Zapanuj nad strukturą swojej sprzedaży!

Obserwacje z rynku pokazują:

  1. „Zła sprzedaż to wina rynku” – nieskuteczni sprzedawcy zwykle winę za kiepską sprzedaż upatrują w sytuacji rynkowej, tkwiąc w nadziei, że firma czy dyrektor zaczekają, aż czasy się zmienią. Niestety, one się nie zmienią, konkurencja nie zniknie, a klient będzie jeszcze bardziej wymagający. Należy zatem poszukiwać sukcesu w zmieniającym się świecie, zmieniając swoje podejście do spr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy