Jak wykorzystać działania marketingowe w sprzedaży?

Skuteczna sprzedaż

Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy dział marketingu i handlowy wspólnie planują strategię sprzedażową firmy. Abstrakcja! W końcu jak „robienie hałasu” ma się do sprzedaży. Sprzedają przecież handlowcy albo produkt jest tak dobry, że sprzedaje się sam. Otóż nie. Wcale tak nie jest i (mam nadzieję) każdy dojrzały biznes już o tym wie. Za sukces przedsiębiorstwa i – co za tym idzie – oczywiście wielkość konwersji odpowiada zespół. Zespół stworzony, z pozornie myśląc, dwóch odrębnych działów, które pracują nad wspólnymi celami i razem realnie wpływają na wyniki.

Co sprzedaje?

Jeśli dobrze pamiętacie stare hasła, pewnie pierwszą myślą, żeby odpowiedzieć na pytanie, co sprzedaje, jest „seks”. Tak się przecież zawsze mówiło, to przecież zawsze działało i nie bez powodu się 
to wykorzystywało. Osobiście jestem innego zdania. To, co naprawdę się sprzedaje, to – emocje. Nikt po otworzeniu rano oczu nie myśli sobie: „Kupię karnet na siłownię”. Do takiej decyzji coś musi zachęcić. Do skłonienia, żeby wypowiedzieć takie zdanie, doprowadza kilka składowych:

POLECAMY

  • na wadze pojawia się napis „Prosimy wchodzić pojedynczo”,
  • ulubiona sukienka dobrze wygląda już tylko na wieszaku,
  • do wejścia na trzecie piętro zaopatruje się w buty górskie i bidon z wodą.

Przy każdym z tych powodów towarzyszyły emocje, w tym wypadku negatywne, które skłoniły do myślenia, że karnet na siłownię wchodzi na listę wydatków koniecznych na najbliższy okres.
Wierz mi, takie sytuacje poprzedzają większość decyzji zakupowych. W branży fashion zakupy impulsywne oczywiście się zdarzają, ale często prowadzi do tego konkretna okazja. Większ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy