Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sprzedaż B2B (cz. I)

Temat numeru

Sztuczna inteligencja (SI) szturmem wdziera się do naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Zaczyna je zmieniać czasami w sposób twórczy, a czasami destrukcyjny. Jednym z kluczowych obszarów sprzedaży B2B, który SI znacząco zmieni, jest prospekting. Choć zapodziałem gdzieś kryształową kulę, w tym artykule podzielę się moją wizją zmian, które SI wywoła w prospektingu. Zapraszam do lektury.

Sztuczna inteligencja (SI) przestała już być terminem z literatury science fiction, wręcz przeciwnie – stała się namacalnym faktem, a w sprzedaży B2B coraz częściej staje się nieodzownym narzędziem. Wszystko zaczęło się od prostych narzędzi do automatyzacji zadań sprzedażowych i marketingowych. Obecnie firmy będące liderami sprzedaży inwestują w zaawansowane systemy, które – analizując ogromne ilości danych – dostarczają unikatowe informacje na temat zachowań klientów, ich potrzeb i preferencji oraz trendów rynkowych, które są potrzebne handlowcom do podejmowania trafnych działań sprzedażowych. Oprócz tego wdrażają systemy SI, które oferują różnego rodzaju analizy zachowań (np. sposobu mówienia) w czasie rzeczywistym wraz z informacją zwrotną wyświetlaną na ekranie komputera w trakcie np. kontaktu telefonicznego z klientami.
Wielkimi krokami nadchodzi też moment, w którym SI przejmie większość zadań w prostej sprzedaży transakcyjnej i zastąpi specjalistów ds. sprzedaży transakcyjnej — to jest ta destrukcyjna strona pojawienia się SI. Ale...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy