Jak sprzedaż i marketing mogą mówić jednym głosem do klienta? O określaniu wartości produktu/usługi

Temat numeru

Pomyśl o następującej sytuacji: wypuszczasz reklamę na Facebooku… i klienci klikają! Wchodzą na stronę, a koszty za kliknięcie są całkiem satysfakcjonujące. Reklama kierowała na landing page z formularzem i tu już, niestety, jest gorzej – umówionych rozmów z handlowcem tylko kilka. Do tego spośród nich tylko pojedyncze kończą się przejściem na dalszy etap procesu zakupowego. Dlaczego tak się stało?

Marketingowo-sprzedażowa wieża Babel

Opisana w nagłówku tego artykułu historia może występować w różnych wariantach. Efekt jest taki, że lejek marketingowy staje się „nieszczelny”, a do każdego kolejnego etapu przechodzi coraz mniej osób (szans sprzedaży). Planowana tygodniami kampania rozbija się o skały rzeczywistości, bo sprzedaży nie ma. Powodem takiego stanu rzeczy w bardzo wielu przypadkach jest brak spójnej komunikacji między działami marketingu i sprzedaży.
Niczym grzesznicy pod biblijną Wieżą Babel, mówią oni do klienta różnymi językami, komunikując różne wartości. Marketing UWAŻA (i to słowo jest ważne), że w kampanii warto komunikować zaletę X naszego produktu. W końcu brzmi to rozsądnie, da się z tego zrobić ciekawą kreację i postawić solidne argumenty, dlaczego klient POWINIEN chcieć to kupić. Wystarczy jednak kilka rozmów z tymże klientem, żeby sprzedawca (już nie marketer) dowiedział się, że tak naprawdę ważna w ofercie jest zaleta Y, a już najbardziej to do zakupu przekonała go dodatkowa wartość P, która wynika z obsługi.

POLECAMY

Do tego możemy dorzucić trzecią stronę „konfliktu” (bo tak należałoby go nazwać) – produkcję (czy jakikolwiek dział, do...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy