Jakie są największe grzechy popełniane przez handlowców przygotowujących oferty handlowe?
Największymi grzechami handlowców są błędy komunikacyjne. Budowanie relacji między sprzedawcą a klientem powinno być oparte na metodzie NVC – Nonviolent Communication, czyli Porozumienie bez Przemocy. Oznacza to nawiązanie kontaktu przy wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Te dwie zasady pomagają utrzymać pokojowy i kulturalny sposób prowadzenia rozmów. Tymczasem handlowcy często zapominają o zachowaniu tak podstawowych norm, z których wynikają ich dalsze błędy.
POLECAMY
Po pierwsze, sprzedawcy za dużo mówią, a za mało słuchają. Czasochłonny opis cech produktu nie zwiększy szansy jego zakupu przez konsumenta. Wystarczy odwrócić proporcje komunikacji zgodnie z zasadą 20/80. Przez 80% czasu spotkania klient będzie miał szansę wyrazić swoje oczekiwania, dając w ten sposób możliwość sprzedawcy wsłu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!