JAK PLANOWAĆ REALIZACJĘ CELÓW SPRZEDAŻOWYCH W 2022 R.?

Temat numeru

Nie będę w tym artykule pisać o metodach planowania sprzedaży generalnie, ponieważ na ten temat powstało już wiele treści, ale chcę pokazać, co wziąć pod uwagę w wyjątkowo trudnych sytuacjach, z jakimi mamy styczność w trakcie trwającej pandemii. Sytuacja wywróciła sytuację w wielu branżach, tak w sensie pozytywnym, jak i negatywnym. W niektórych branżach mamy kryzys, a inne muszą radzić sobie ze zbyt dużym popytem na swoje usługi. Obie sytuacje wcale nie są łatwe do planowania sprzedaży, a błędy popełnione na etapie planowania mogą wiele kosztować, dlatego w tym artykule zaproponuję kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę w trakcie planowania sprzedaży na rok 2022.

Na początek jednak przypominam w skrócie, czego powinien dotyczyć coroczny plan sprzedażowy, ponieważ właśnie te aspekty będą w tle tego, co przedstawię później. Tak więc, plan sprzedażowy powinien uwzględniać kwestie najważniejsze dla sprzedaży:

POLECAMY

  1. Musimy wiedzieć, co konkretnie chcemy sprzedać w tym roku, na jakie produkty się nastawić, a jakie wygaszać, bo nie są już perspektywiczne.
  2. Warto ustalić, jaki zysk chcemy osiągnąć, aby spełnić oczekiwania pracowników, inwestorów i mieć perspektywy rozwojowe i od tej kwoty wychodzić w dół, przekładając to na działania marketingowe i sprzedażowe.
  3. Trzeba podjąć decyzję, jakimi kanałami będziemy docierać do potencjalnych klientów i co się zmieni w tym zakresie.
  4. Należy ustalić, kto jest idealnym klientem dla naszej firmy na aktualnym poziomie jej rozwoju. Jeśli potrzeba, należy uaktualnić lub zbudować segmentację klientów.
  5. Musimy dobrze zaprojektować interakcje z klientami, aby p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy