Na początek jednak przypominam w skrócie, czego powinien dotyczyć coroczny plan sprzedażowy, ponieważ właśnie te aspekty będą w tle tego, co przedstawię później. Tak więc, plan sprzedażowy powinien uwzględniać kwestie najważniejsze dla sprzedaży:
POLECAMY
- Musimy wiedzieć, co konkretnie chcemy sprzedać w tym roku, na jakie produkty się nastawić, a jakie wygaszać, bo nie są już perspektywiczne.
- Warto ustalić, jaki zysk chcemy osiągnąć, aby spełnić oczekiwania pracowników, inwestorów i mieć perspektywy rozwojowe i od tej kwoty wychodzić w dół, przekładając to na działania marketingowe i sprzedażowe.
- Trzeba podjąć decyzję, jakimi kanałami będziemy docierać do potencjalnych klientów i co się zmieni w tym zakresie.
- Należy ustalić, kto jest idealnym klientem dla naszej firmy na aktualnym poziomie jej rozwoju. Jeśli potrzeba, należy uaktualnić lub zbudować segmentację klientów.
- Musimy dobrze zaprojektować interakcje z klientami, aby p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!