Dlaczego opisy produktów w e-sklepie są tak ważne?
Branża e-commerce w Polsce rozwija się w błyskawicznym tempie. Jak wynika z barometru opracowanego przez Sociamatic Lab, do roku 2020 jej wartość ma wzrosnąć aż do 63 mld zł. Istotny wpływ na rozwój polskich biznesów w modelu e-commerce ma również wprowadzony w marcu tego roku zakaz niedzielnego handlu stacjonarnego. Zgodnie z badaniem „E-commerce w Polsce 2018”, przeprowadzonym przez Gemius dla e-Commerce Polska, aż 56% polskich internautów kupuje online. Z badania wynika również, że 54% kupujących stanowią kobiety, a 46% – mężczyźni.
Analiza wykazała, że nasi rodacy uważają zakupy online za nieskomplikowane, wygodne, mało czasochłonne, a nawet tańsze. Dlatego tak ważna jest inwestycja w wysokiej jakości opisy produktów, dostosowane do grupy docelowej. Jednym z najważniejszych czynników, który klasyfikuje Twoich klientów, jest płeć. Aby móc jednak tworzyć opisy produktów dedykowane kobietom i mężczyznom, trzeba najpierw poznać ich preferencje zakupowe i zachowania w sieci.
POLECAMY
Doświadczenie
- Najczęściej popełnianym błędem w opisach produktowych jest próba przemówienia do wszystkich, w efekcie czego Twój komunikat nie dociera do nikogo. Zanim rozpoczniesz tworzenie opisu produktu, sprecyzuj dokładnie, do kogo kierujesz swój przekaz.
Zwyczaje zakupowe kobiet i mężczyzn
Nie będzie wielkim odkryciem stwierdzenie, że co innego przyciąga uwagę kobiet, a co innego jest ważne dla mężczyzn, wpływa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!