Marketing, reklama, sprzedaż. Zrozum różnice i daj sobie szansę na długofalowy sukces

Skuteczna sprzedaż

Biznes może funkcjonować bez marketingu, ale nie przetrwa bez sprzedaży – to fakt. Zasadnicze pytanie brzmi, jak długo taki model ma szansę obronić się na dojrzałym rynku i czy takie podejście pozwala na prawdziwe skalowanie zysków?

Co sprawi, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę spośród dziesiątek konkurencyjnych ofert i – co ważniejsze – dlaczego mieliby do niej powracać? To właśnie w tym momencie marketing staje się nie tyle opcją, co koniecznością, przekształcając jednorazowe transakcje motywowane promocją lub ceną w długotrwałe relacje na linii marka-klient. Traktowanie marketingu wyłącznie jako “wsparcie sprzedaży”, to w dłuższej perspektywie przepis na porażkę.

POLECAMY

Chwilowe sukcesy czy długofalowy rozwój?

W polskim krajobrazie biznesowym wciąż zbyt powszechne jest krótkowzroczne podejście do marketingu i mylenie go z promocją lub reklamą, a w najlepszym wypadku – z taktyką. Zamiast strategicznej, długofalowej perspektywy, skupionej na budowaniu pozycji firmy i umacnianiu marki, firmy często redukują marketing do doraźnych działań obliczonych na natychmiastowe zyski. Stawiany jest znak równości pomiędzy marketingiem, a generowaniem sprzedaży lub dostarczaniem leadów.
Zjawisko to jest szczególnie widoczne w sektorze e-commerce, gdzie wpływ działań promocyjnych na sprzedaż jest maksymalnie policzalny. Analityka internetowa i zaawansowane narzędzia śledzenia konwersji sprawiają, że każda wydana złotówka może być bezpośrednio powiązana z konkretnym wynikiem sprzedażo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy