Co sprawi, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę spośród dziesiątek konkurencyjnych ofert i – co ważniejsze – dlaczego mieliby do niej powracać? To właśnie w tym momencie marketing staje się nie tyle opcją, co koniecznością, przekształcając jednorazowe transakcje motywowane promocją lub ceną w długotrwałe relacje na linii marka-klient. Traktowanie marketingu wyłącznie jako “wsparcie sprzedaży”, to w dłuższej perspektywie przepis na porażkę.
POLECAMY
Chwilowe sukcesy czy długofalowy rozwój?
W polskim krajobrazie biznesowym wciąż zbyt powszechne jest krótkowzroczne podejście do marketingu i mylenie go z promocją lub reklamą, a w najlepszym wypadku – z taktyką. Zamiast strategicznej, długofalowej perspektywy, skupionej na budowaniu pozycji firmy i umacnianiu marki, firmy często redukują marketing do doraźnych działań obliczonych na natychmiastowe zyski. Stawiany jest znak równości pomiędzy marketingiem, a generowaniem sprzedaży lub dostarczaniem leadów.
Zjawisko to jest szczególnie widoczne w sektorze e-commerce, gdzie wpływ działań promocyjnych na sprzedaż jest maksymalnie policzalny. Analityka internetowa i zaawansowane narzędzia śledzenia konwersji sprawiają, że każda wydana złotówka może być bezpośrednio powiązana z konkretnym wynikiem sprzedażo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!