Jak doprowadzić klienta do zakupu w e-sklepie w trudnych czasach?

Temat numeru

Znaczenie rynku e-commerce w Polsce z każdym rokiem rośnie. Według raportu PwC jego wartość w 2023 r. ma wynieść 130 mln zł – to o ponad 30 mln zł więcej niż w roku ubiegłym. To nie tylko duża szansa dla wielu e-sklepów na rozwój, ale i wyzwanie, by wyróżnić się na konkurencyjnym rynku w trudnych czasach. Znając zmieniające się potrzeby i priorytety odbiorców, możemy odpowiednio dopasować oferty do ich oczekiwań. O co należy zadbać, aby doprowadzić klienta do zakupu? Jakie elementy w e-sklepie są ważne?

Współczesny klient, czyli jaki?

Pełne wyzwań ostatnie lata miały w kolejnych okresach przynieść tylko lepsze, a jednak wydarzenia geopolityczne, ekonomiczne i społeczne zapoczątkowane na początku 2022 r. zmieniły po raz 
kolejny oblicze rynku e-commerce. To z kolei miało ogromny wpływ na postawy oraz zachowania konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. To przede wszystkim zmiana nastrojów oraz priorytetów Polaków zmusiła firmy do szukania coraz to korzystniejszych rozwiązań, aby wyróżnić się na tle konkurencji, a często również przetrwać w niepewnych czasach. Tylko te marki, które na bieżąco weryfikują aktualne potrzeby oraz oczekiwania swoich konsumentów, a także pojawiające się trendy i rozwiązania technologiczne, mają szansę się rozwijać. To, czego pragną klienci, ujawniono m.in. podczas polskiej edycji OC&C Retail Proposition Index przeprowadzonej we wrześniu ubiegłego roku. To przede wszystkim szeroki wybór, cena i postrzeganie atrakcyjności oferty są dla nich ważne. I nie ma tu dużego zaskoczenia, bo gdy inflacja jest na tak wysokim poziomie i ceny wszystkich towarów oraz rachunków rosną, konsumenci szukają opcji n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy