Jak analiza danych marketingowo-sprzedażowych może pomóc w definiowaniu wyzwań?

Temat numeru

Koniec roku jest idealnym momentem do dokonania analizy wyników sprzedażowych, osiągniętych w poszczególnych kwartałach analizowanego okresu. W prezentowanym case study skupimy się na wartościach pochodzących z ostatniego kwartału bieżącego roku.

Jaki zestaw danych będzie wymagany do przeprowadzenia analizy wspierającej tworzenie strategii w nowym roku?

POLECAMY

  1. Wartość wygranych procesów sprzedażowych (Wygrane deale).
  2. Liczba wygranych procesów sprzedażowych (Deal amount).
  3. Źródła marketingowe, na których proces sprzedażowy został zamknięty i wygrany.
  4. Podział wartości wygranych deali na źródła marketingowe.

Od czego zacząć analizę?

Podczas przeprowadzania oceny, powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: jakie kanały marketingowe były rentowne w analizowanym okresie? Działania marketingowe należy rozpatrywać jako inwestycje, które powinny wygenerować oczekiwaną stopę zwrotu. Idąc powyższym tokiem rozumowania, warto uwzględn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy