Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

18 listopada 2018

NR 16 (Lipiec 2018)

Interaktywne komunikaty SMS przyszłością sprzedaży

0 163

Wiele firm z sukcesem wykorzystuje kanał mobile do wspierania sprzedaży i komunikacji z klientami. Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce” prawie połowa Polaków chce otrzymywać oferty promocyjne za pośrednictwem SMS-ów. Jak najlepiej wykorzystać współczesne możliwości SMS marketingu? Koniecznie przeczytaj ten artykuł, by zwiększyć efektywność swoich działań!

Większość wiadomości SMS odczytywanych jest w ciągu 90 sekund od ich dostarczenia (źródło: CTIA.org). Brzmi niewiarygodnie? Przypomnij sobie, ile czasu zajmuje to Tobie. Dodajmy do tego jeszcze wskaźnik otwieralności (open rate) na poziomie 98% i otrzymujemy perfekcyjne narzędzie do komunikacji z klientami. To m.in. dlatego SMS jest tak często wykorzystywany podczas zawiadamiania o sezonowej wyprzedaży czy obniżce cen. 

Co m.in. możesz komunikować poprzez SMS?

  • Informacje transakcyjne: status dostawy, zmiana terminu dostawy.
  • Informacje o akcjach promocyjnych i rabatach.
  • Komunikację ważnego wydarzenia.
  • Indywidualny kod rabatowy (link śledzący).
  • Wiadomości wykorzystujące scenariusze automatyzacji.
  • I wiele innych.

Poza tym, warto stosować komunikację SMS, kiedy zależy Ci na szybkiej reakcji odbiorcy. Przykładowo, organizowany przez Ciebie konkurs właśnie dobiega końca? SMS przypominający, że zostały tylko 2 dni na wysłanie zgłoszenia będzie strzałem w dziesiątkę. Nadchodzi „niehandlowa niedziela”, a z usług Twojej firmy można korzystać bez ograniczeń? Wykorzystaj tę przewagę. Ponadto, jeżeli teraz Twoim głównym kanałem kontaktu są mailingi – to świetna wiadomość, gdyż SMS jest ich najskuteczniejszym uzupełnieniem.

RCS na horyzoncie

Stoimy u progu rewolucji, którą jest technologia RCS – innowacyjne rozwiązanie wprowadzane we współpracy Google i operatorów komórkowych, pozwalające na interaktywną komunikację z odbiorcami (ilustracja 1). Dzięki tej technologii marki mogą dowolnie angażować odbiorców w komunikację z wykorzystaniem m.in. rich media, interaktywnej mapy czy sugerowanych wariantów produktów. RCS już teraz podbija świat, natomiast realny termin wdrożenia go w Polsce pozostaje nieznany. Pojawiają się jednak informacje od operatorów o testach rozwiązania w przyszłym roku. Więcej na ten temat możecie przeczytać na naszym blogu: www.redlink.pl/blog.

 

Biedronka udowadnia, że zna się na rzeczy

Na RCS przyjdzie nam jeszcze jednak trochę poczekać, ale już teraz możesz połączyć angażującą formę promocji i wyróżnić się wśród licznych materiałów konkurencji. SMS o powyższej treści otrzymali rankiem 
10 kwietnia wszyscy klienci, którzy są zarejestrowani w programie lojalnościowym Moja Biedronka. Sieć dyskontów z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości przygotowała specjalną akcję, jakiej nie zrobiła dotychczas żadna sieć sklepów. Ale co w największej mierze zadecydowało o sukcesie tej kampanii?

Ilustracja 2. Wiadomość wysłana do konsumentów przez sieć sklepów Biedronka

 
Biedronka umiejętnie wykorzystała dwie możliwości:

  1. Połączenie jednego z najefektywniejszych kanałów promocji, jakim jest SMS, ze skuteczną, interaktywną treścią ukrytą pod linkiem, która pozytywnie wyróżnia się na tle reklam tekstowych. 
  2. Zamieszczenie w wiadomości linku do stworzonego w celach promocji landing page’a. Stronę specjalnie zbudowano w taki sposób, aby nic nadmiernie nie rozpraszało użytkownika przed dostrzeżeniem, a następnie wysłuchaniem komunikatu dźwiękowego.

Lepiej niż reklama telewizyjna?

Przeprowadzenie kampanii SMS przy wykorzystaniu profesjonalnej platformy pozwala na szczegółową analizę efektów. Taka promocja to także ponadprzeciętna wartość wskaźnik...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy