Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

18 listopada 2018

NR 16 (Lipiec 2018)

Interaktywne komunikaty SMS przyszłością sprzedaży

286

Wiele firm z sukcesem wykorzystuje kanał mobile do wspierania sprzedaży i komunikacji z klientami. Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce” prawie połowa Polaków chce otrzymywać oferty promocyjne za pośrednictwem SMS-ów. Jak najlepiej wykorzystać współczesne możliwości SMS marketingu? Koniecznie przeczytaj ten artykuł, by zwiększyć efektywność swoich działań!

Większość wiadomości SMS odczytywanych jest w ciągu 90 sekund od ich dostarczenia (źródło: CTIA.org). Brzmi niewiarygodnie? Przypomnij sobie, ile czasu zajmuje to Tobie. Dodajmy do tego jeszcze wskaźnik otwieralności (open rate) na poziomie 98% i otrzymujemy perfekcyjne narzędzie do komunikacji z klientami. To m.in. dlatego SMS jest tak często wykorzystywany podczas zawiadamiania o sezonowej wyprzedaży czy obniżce cen. 

Co m.in. możesz komunikować poprzez SMS?

  • Informacje transakcyjne: status dostawy, zmiana terminu dostawy.
  • Informacje o akcjach promocyjnych i rabatach.
  • Komunikację ważnego wydarzenia.
  • Indywidualny kod rabatowy (link śledzący).
  • Wiadomości wykorzystujące scenariusze automatyzacji.
  • I wiele innych.

Poza tym, warto stosować komunikację SMS, kiedy zależy Ci na szybkiej reakcji odbiorcy. Przykładowo, organizowany przez Ciebie konkurs właśnie dobiega końca? SMS przypominający, że zostały tylko 2 dni na wysłanie zgłoszenia będzie strzałem w dziesiątkę. Nadchodzi „niehandlowa niedziela”, a z usług Twojej firmy można korzystać bez ograniczeń? Wykorzystaj tę przewagę. Ponadto, jeżeli teraz Twoim głównym kanałem kontaktu są mailingi – to świetna wiadomość, gdyż SMS jest ich najskuteczniejszym uzupełnieniem.

RCS na horyzoncie

Stoimy u progu rewolucji, którą jest technologia RCS – innowacyjne rozwiązanie wprowadzane we współpracy Google i operatorów komórkowych, pozwalające na interaktywną komunikację z odbiorcami (ilustracja 1). Dzięki tej technologii marki mogą dowolnie angażować odbiorców w komunikację z wykorzystaniem m.in. rich media, interaktywnej mapy czy sugerowanych wariantów produktów. RCS już teraz podbija świat, natomiast realny termin wdrożenia go w Polsce pozostaje nieznany. Pojawiają się jednak informacje od operatorów o testach rozwiązania w przyszłym roku. Więcej na ten temat możecie przeczytać na naszym blogu: www.redlink.pl/blog.

 

Biedronka udowadnia, że zna się na rzeczy

Na RCS przyjdzie nam jeszcze jednak trochę poczekać, ale już teraz możesz połączyć angażującą formę promocji i wyróżnić się wśród licznych materiałów konkurencji. SMS o powyższej treści otrzymali rankiem 
10 kwietnia wszyscy klienci, którzy są zarejestrowani w programie lojalnościowym Moja Biedronka. Sieć dyskontów z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości przygotowała specjalną akcję, jakiej nie zrobiła dotychczas żadna sieć sklepów. Ale co w największej mierze zadecydowało o sukcesie tej kampanii?

Ilustracja 2. Wiadomość wysłana do konsumentów przez sieć sklepów Biedronka

 
Biedronka umiejętnie wykorzystała dwie możliwości:

  1. Połączenie jednego z najefektywniejszych kanałów promocji, jakim jest SMS, ze skuteczną, interaktywną treścią ukrytą pod linkiem, która pozytywnie wyróżnia się na tle reklam tekstowych. 
  2. Zamieszczenie w wiadomości linku do stworzonego w celach promocji landing page’a. Stronę specjalnie zbudowano w taki sposób, aby nic nadmiernie nie rozpraszało użytkownika przed dostrzeżeniem, a następnie wysłuchaniem komunikatu dźwiękowego.

Lepiej niż reklama telewizyjna?

Przeprowadzenie kampanii SMS przy wykorzystaniu profesjonalnej platformy pozwala na szczegółową analizę efektów. Taka promocja to także ponadprzeciętna wartość wskaźnik...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy